יובל נטרל מחבלים ונורה למוות: "חיילים? ראיתי רק גיבור אחד"

משה הרוש נקלע שלשום לזירת הפיגוע בירושלים שבו נרצחו שלושה ונהרג גם יובל קסטלמן מאש חיילים לעברו. בעדותו הוא מתאר כיצד קסטלמן, תושב מבשרת ציון, חתר למגע מול המחבלים: "אחרי שנטרל את המחבלים, הוא זרק את הנשק, הרים ידיים והתחנן על חייו מול שני חיילים שפשוט ריססו אותו"

זמן צפייה: 03:50

״לא ראיתי חיילים. ראיתי אזרח שחותר למגע ומציל אותי". משה הרוש נקלע שלשום (חמישי) לזירת הפיגוע בירושלים שבו נרצחו שלושה, ונהרג גם יובל דורון קסטלמן מאש של חייל מילואים לעברו. בעדותו הוא מתאר כיצד קסטלמן, תושב מבשרת ציון, חתר למגע מול המחבלים.

"הוא גיבור אמיתי", אמר מושיקו לאחר הפיגוע לחדשות 13. "אחרי שנטרל את המחבלים, הוא זרק את הנשק, הרים ידיים והתחנן על חייו מול שני חיילים שפשוט ריססו אותו". קסטלמן לא שרד - ומותו נקבע ביום הולדתו".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

קסטלמן הובהל לבית החולים שערי צדק במצב אנוש, ואמש נקבע מותו. מדובר צה"ל נמסר כי החקירה תתבצע בשיתוף מצ"ח. "נפתחה חקירה על ידי משטרת ישראל ושב"כ", נמסר מדובר צה"ל, "עם קבלת פרטי החקירה הראשוניים ולנוכח נסיבות האירוע הוחלט כי החקירה תתבצע בשיתוף המשטרה הצבאית החוקרת. צה"ל מביע צער על מותו של האזרח".

חרבות ברזל חיילים מחסום המנהרות צה"ל מחבל מחבלים פיגוע ירי זירת הפיגוע בסמוך לירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה
זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים

מדוברות המשטרה נמסר אתמול: "משטרת ישראל ושב"כ ממשיכים בחקירת הפיגוע שבו נוטרלו 2 מחבלים ע"י 2 חיילי צה״ל ואזרח חמוש נוסף יובל דורון קסטלמן ז״ל, שחתרו למגע ומנעו את המשך הפיגוע ומסע ההרג. ממצאי החקירה עד כה מצביעים על כך שבמהלך הפיגוע, אחד מחיילי צה״ל זיהה והחשיד בשוגג את יובל ז״ל שפעל בגבורה ובאומץ לב לנטרול המחבלים - כמחבל שלישי. אותו חייל ביצע גם לעברו ירי שהוביל לפציעתו הקשה ולמותו הטראגי הלילה. לחקירה צורפו חוקרי משטרה צבאית. חקירת הפיגוע נמשכת, במהלך היממה בוצעו מעצרים לצד המשך קידום הפעולות הנדרשות בהקשר של בתי המחבלים וחקירת קרוביהם לשלילת מעורבות כלשהי/סיוע למחבלים. אנו משתתפים בצערם של בני משפחתו של יובל ז״ל שפעל בגבורה והציל חיים, ובצערם של משפחות יתר הנרצחים בפיגוע ומייחלים להחלמת הפצועים בהקדם".