מפקד חיל האוויר: "נבוא עם כל העוצמה, לא הייתי מתחלף עם האויב"

אלוף תומר בר, אמר הערב (שבת) בתדריך למפקדי הטייסות והיחידות בחיל לקראת השלב הבא של המלחמה: "לא הייתי רוצה להתחלף עם שום אויב, ולפגוש חטיבה או אוגדה של צה"ל. נבוא עם כל העוצמה פנימה ונפגע בחמאס כאילו הוא ב-Day one"

זמן צפייה: 02:07

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, אמר הערב (שבת) בתדריך למפקדי הטייסות והיחידות בחיל לקראת השלב הבא של המלחמה: "לא הייתי רוצה להתחלף עם שום אויב, ולפגוש חטיבה או אוגדה של צה"ל". לדבריו, "מתחילת המלחמה חיל האוויר פגע בארגון הטרור חמאס פגיעה קשה - בוצעו אלפי גיחות מהאוויר, הוטלו אלפי פצצות בצורה מדויקת ובוצע סיוע נרחב לכוחות הקרקע".

"עם הנחישות שאני רואה, אני יוצא בתחושה מאוד מחוזקת, ובצירוף של החיל יש פה מכונה שאין לי שום ספק שהיא תעבוד. חמאס לא מתחיל מאפס עכשיו. עם זאת, אנחנו מתייחסים במלוא כובד המשקל ומתייחסים כאילו הוא לא נפגע בכלל. נבוא עם כל העוצמה פנימה ונפגע בו כאילו הוא ב-Day one. תפקידנו הוא 'לחבק' את החיילים, ולומר: 'האויב שאתה תפגוש פגש אותנו לפני כן'".

התקפות צה"ל ברצועת עזה
התקפות חיל האוויר ברצועת עזה | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

מוקדם יותר היום קיים שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב באוגדה 91, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים. גלנט קיבל סקירה על פריסת הכוחות על קו הגבול וביישובים הסמוכים, שמע מהמפקדים על פעולותיהם להגנה על היישובים ולסיכול הטרור במרחב ושוחח עם לוחמים. גלנט אמר: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, צפויים אתגרים גדולים".

בשיחה עם חיילים באוגדה אמר גלנט: "לפני שבועיים בדיוק נפתחה עלינו מלחמה על ידי החמאס בדרום. המלחמה הזאת נועדה לרצוח, לחטוף, לאנוס ולפגוע בילדים, בניצולי שואה, ובנשים. אבל יותר מזה, היא הוסרטה, צולמה ונשלחה על מנת להרתיע את מדינת ישראל מארגון החמאס. אנחנו נהפוך את המשוואה הזאת ב-180 מעלות".

"חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, אנחנו גובים ממנו מחירים כבדים", הדגיש כאמור גלנט. "אני רואה את ההיערכות של האוגדות והחטיבות ואת מערכי ההגנה והמוכנות. החובה שלכם היא לבצע את כל ההכנות: גם בהגנה וגם לכל דבר אחר שיידרש. אנחנו במלחמת אין-ברירה. נפעל בכל מקום שנידרש וננצח במלחמה", הוסיף.

Whatsapp Image 2023 10 21 At 1
שר הביטחון גלנט בגבול הצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לסיום אמר גלנט: "אני רוצה להביע הערכה גדולה לחיילים, לחיילות ולמפקדים שהגיעו בשריקת פתיחה, מי שחייב ומי שלא, והמשמעות של זה היא פריסה מאוד רחבה, הגנה בכל נקודה בשטח, פעולה של אנשי מילואים בכל מקום, זה נעשה בצורה מאוד מרשימה וגם התהליך שבו אנחנו פועלים ביוזמת האוגדה. אני מניח שהאתגרים יהיו יותר גדולים ואתם צריכים לקחת את הדבר הזה בחשבון, להיות מוכנים כקפיץ דרוך לכל מצב. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל,גאים בכם ובעיקר סומכים עליכם".