תיעוד דרמטי מאוטובוס החיילים: השניות שאחרי פיגוע הירי בבקעה

בעת שבבית החולים רמב"ם עדיין מונשם ומורדם גם היום לורן מורלי, נהג האוטובוס שנפצע קשה בפיגוע בבקעה אתמול יחד עם חייל שמצבו בינוני ועוד שניים קל - פורסם תיעוד של רגעי האימה שאחרי הפיגוע

זמן צפייה: 00:08

יממה אחרי פיגוע הירי שאירע אמש (ראשון) בבקעת הירדן, שבו נפצע נהג האוטובוס לורן מורלי במצב קשה יחד עם חייל במצב בינוני ועוד שניים קל - פורסם היום תיעוד של השניות שאחרי הפיגוע. בינתיים, נמשך המצוד אחר המחבל השלישי שנמלט.

זירת פיגוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן
זירת פיגוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן | צילום: פלאש 90

בינתיים, בבית החולים רמב"ם בחיפה עדיין מונשם ומורדם גם היום לורן מורלי, נהג האוטובוס שנפצע קשה בפיגוע. לצידו של מורלי נמצאות בין היתר בת זוגו שירי פאר ובתו אור. "הגענו לבית החולים ולאט לאט הבנו שזה די נס מה שקרה", היא מספרת לחדשות 13. "כל היריות היו לכיוונו ובמקומות החשובים של הגוף הוא לא נפגע. הוא נפגע בפה ובלסת, הפגיעות חמורות ויהיה לו קשה להתאושש מזה, אבל יהיה טוב".

זירת פיגוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן
זירת פיגוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן | צילום: פלאש 90

על הרגע שבו קיבלה את הטלפון שבישר לה כי אביה נפצע בפיגוע היא סיפרה: "זה הזוי איך זה יכול לפגוש את כולנו. אנחנו צריכים לרצות בשלום עם שכנינו. זה מה שאני מאמינה בו ומקווה שלא יקרו דברים כאלה יותר".

מתחקור ראשוני של האירוע עלה כי הטנדר שבו נסעו המחבלים נסע מאחורי האוטובוס, עקף אותו ואז ביצע ירי. האוטובוס נעצר, ואז המחבלים שפכו דלק וניסו לשרוף את האוטובוס. החשודים נתפסו סמוך לטנדר השרוף, לאחר שככל הנראה בקבוק תבערה התקלח בתוך רכבם. בתוך הטנדר נתפסו שני נשקים.

נשקים של המחבלים שנמצאו בעת תפיסתם לאחר הפיגוע בבקעת הירדן
נשקים של המחבלים שנמצאו בעת תפיסתם לאחר הפיגוע בבקעת הירדן

טירוני חטיבת כפיר, שהיו על האוטובוס בדרכם לבא"ח כפיר בבקעות, התגייסו לפני שבועיים ולא היו חמושים. מתחקיר הפיגוע עלה כי המפקדים החמושים השיבו באש לעבר המחבלים, שכנראה ירו עשרות כדורים לעבר האוטובוס, שלא היה ממוגן ירי.