הנרצח בפיגוע: רונן חנניה, תושב קריית ארבע בן 50

חנניה נפצע אנושות מירי המחבל בשכונת גבעת האבות ופונה לבית החולים הדסה עין כרם, שם נקבע מותו. הלוויתו תתקיים היום ב-16:00 בהר המנוחות בירושלים. בנו בן ה-19 נפצע קל בפיגוע, וסיפר לחדשות 13: "ידעתי שהוא נפטר אבל לא רציתי לספר את זה לעצמי"

זמן צפייה: 06:39

הבוקר (ראשון) הותר לפרסום שמו של הגבר שנרצח אמש בפיגוע הירי בקריית ארבע: רונן חנניה, תושב קריית ארבע בן 50, שנפצע תחילה באורח אנוש מהירי ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 16:00 בהר המנוחות בירושלים. בנו בן ה-19 של חנניה נפצע קל בפיגוע, ובנוסף נפצע באורח קשה החובש עופר אוחנה. צעיר נוסף בן 19 נפצע באורח קל.

בנו של הנרצח, דניאל, סיפר הבוקר לחדשות 13: "נכנסנו לחנות פלסטינית בחברון. אנחנו תמיד נכנסים לשם. יצאנו מהחנות והמחבל פתח באש. אבא שלי נפגע לידי, ואני נפגעתי ביד מרסיסים. בהתחלה חשבתי שזה זיקוקים, ואז הבנתי שיורים על האוטו. לא נכנסתי לראש שזה פיגוע עד שראיתי את המחבל על הרצפה. אחד העובדים שם עזר לי לחבוש את היד".

"ראיתי שאבא מחוסר הכרה, אבל האמנתי שכוחות ההצלה יצילו אותו", הוסיף הבן, "הבנתי שהוא פצוע קשה, ידעתי שהוא נפטר אבל לא רציתי לספר את זה לעצמי. הוא היה כמו חבר בשבילי, אני בן יחיד. השבוע היה אמור לחגוג 50. הייתי מחובר אליו מאוד, כמו חבר לנפש. לא נפרדנו לשנייה. הוא נרצח על קידוש השם".

רונן חנניה שנרצח בפיגוע בקריית ארבע
רונן חנניה שנרצח בפיגוע בקריית ארבע | צילום: באדיבות המשפחה

מירב חנניה, אלמנתו של רונן, סיפרה הבוקר לחדשות 13: "הייתי בבית, הבן שלי ובעלי בדיוק היו בהליכה, חזרו והלכו שניה למוכר הפלסטיני במכולת. אמא שלי התקשרה ואמרה שיש פיגוע. התקשרתי לבן שלי והוא אמר שהכל בסדר. אחרי כמה רגעים הוא חזר אליי ואמר לבוא מהר ושהוא באמבולנס. רצתי מהר ואחרי זה הוא אמר לי לרוץ לכיוונו. רצתי לאמבולנס, הוא ראה אותי ובא לקראתי".

"שאלתי את הילד שלי איפה אבא, איפה בעלי", הוסיפה מירב, "אמרו לי שאראה אותו כבר במיון. הגעתי לשם והתפללתי לבורא עולם שהכל יהיה בסדר עם בעלי. בהתחלה לא נתנו לי להיכנס למיון. רציתי לראות מה קורה עם הילד שלי ובעלי. הייתי בחוץ ואמרו לי להיכנס ולשבת בחדר. שאלתי מה קרה. אמרו לי לזהות את הגופה של בעלי, ראיתי את הפנים שלו, רואים את הירי. זיהיתי את הבגדים שלו. הייתי בהלם".

עוד אמרה האלמנה: "לא האמנתי שדבר כזה יקרה. קשה לי לקבל את זה. בעלי היה הכל בשבילי. בעלי והבן שלי היו תמיד ביחד. הייני בימים טובים, היינו בטוב וברע ביחד. לא היה לי קל בחיים, מה שמחזיק אותי זה ה' יתברך, תודה רבה לה' שהבן שלי נשאר בחיים. בעלי היה בנאדם טוב, אבא טוב ובעל טוב. היה איתי לאורך כל הדרך. היה הכל טוב. אבא פשוט טוב. תמיד היה עם עין טובה בנאדם עם טוב לב שאוהב לעזור ולתת".

אחד הפצועים מהפיגוע בקריית ארבע בהדסה עין כרם
אחד הפצועים מהפיגוע בקריית ארבע בהדסה עין כרם | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

סג"מ ב', מ"מ בגדוד 51 של גולני שחיסל את המחבל, סיפר על השתלשלות האירועים: "ישבתי בביתי כשלפתע שמעתי יריות מבחוץ. יצאתי החוצה תוך כדי שאני דורך את הנשק שלי וחברתי לש.ג. הקרוב, שם פגשתי את קב"ט חברון. הצטרפתי אליו ונסענו לכיוון האירוע".

"נתקלנו במחבל אחד שפתח בירי", הוסיף סג"מ ב', "אני זיהיתי את זה ופרקתי לצד ימין לכיוון מחסה. הקב"ט נפגע, השבתי באש. זיהיתי שהקב"ט נפגע תוך כדי ירי והלכתי לחלץ אותו אחורה. המשכתי לירות לכיוון המחבל ירי רתק. הגיע רבש"ץ היישוב ודרס את המחבל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210300728' autoplay='0' credit='' desc='הקצין שחיסל את המחבל: "הקב"ט נפגע והשבתי באש"' poster='' kid='1_333yi4vg' duration='']

בתיעוד הפיגוע ניתן לראות את המחבל, שהגיע עם רכב לשכונת גבעת האבות, יורה מתוך חלון הרכב לעבר שני אנשים במכולת של פלסטינים. כוחות של כיתת הכוננות בקריית ארבע הוקפצו לאירוע, ובהגיעם נפתחה לעברם אש נוספת ע"י המחבל. הרבש"ץ זיהה אותו, ירה בו ודרס אותו ברכבו, ואז סג"מ ב' ירה לעבר המחבל וחיסל אותו.

המחבל הוא מוחמד אל ג'עברי מאזור חברון המזוהה עם חמאס. אחיו ואיל אל ג'עברי נמצא בעזה לאחר ששוחרר מכלא בישראל. אל ג'עברי סבל ממחלה סופנית וימיו ככל הנראה היו ספורים. במהלך הלילה פעל צה"ל באזור חברון, והכוחות נכנסו לבית משפחתו של המחבל ועצרו את אחיו, נביל כמאל אל ג'עברי. הבית מופה לצורך הכנתו להריסה, בהתאם להחלטות בנושא שיתקבלו בהמשך. במקום התפתחו הפרות סדר, אך לא דווח על נפגעים.

מוחמד אל ג'עברי, המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע
מוחמד אל ג'עברי, המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הלילה הערכת מצב ביטחונית בעקבות הפיגוע, והנחה על תגבור כוחות הביטחון באיזור. לפיד קיבל עדכון על הפיגוע ותמונת המודיעין בשטח, כמו גם על ההיערכות והצעדים שננקטים על מנת לשמור על שגרה בטוחה. בדיון השתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ראש המל"ל איל חולתא, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המפכ"ל קובי שבתאי, ראש אמ"ן וגורמים נוספים.

"אני משתתף בצערה של משפחת הנרצח בפיגוע", מסר ראש הממשלה לפיד, "אין מילים שיכולות לנחם אתכם בשעה קשה זו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. נפעל בכל הכלים שעומדים לרשותנו ולא ניתן לטרור להרים ראשו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "מזועזע מהפיגוע בקריית ארבע בצאת השבת ומתאבל עם משפחתו ואוהביו של הנרצח. אני מתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים ומחזק את תושבי קריית ארבע בשעה קשה זו. מחזק את איש הביטחון של היישוב שניטרל את המחבל המתועב בתושייה גדולה, את צה"ל, המשטרה וכוחות הביטחון שפועלים כל העת למען בטחון ישראל".