ראש השב"כ החדש ואבו מאזן נפגשו לראשונה ברמאללה

רונן בר ויו"ר הרשות הפלסטינית נועדו בחשאי בשבוע שעבר, בפגישה בה נכחו גם מפקדי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. פגישתם עסקה בנושאים ביטחוניים בלבד

Annotation 2021 11 16 142023
רונן בר ואבו מאזן | צילום: תקשורת שב''כ/ רויטרס

ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, שנכנס לתפקיד בחודש שעבר, קיים פגישה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, הידוע גם בכינוי אבו מאזן. בפגישתם, הראשונה בכהונתו של בר, השתתפו גם מפקדי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והפגישה עסקה בנושאים ביטחוניים בלבד.

כזכור, ראש השב"כ ערך ביום ראשון האחרון ביקור עבודה ראשון במצרים, ונפגש עם ראש המודיעין המצרי, הגנרל עבאס כאמל. בין היתר השניים נועדו בנושא ההסדרה בעזה ובאפשרות לעסקת שבויים ונעדרים עם חמאס. במשלחת לקהיר נכח גם ראש המל"ל איל חולתא, יחד עם בכירים נוספים במערכת הביטחון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום משמעותי במשפט נתניהו: ניר חפץ מתחיל את עדותו

פרשה 512 הגיעה להכרעה: יצחק אברג'יל הורשע בניהול ארגון פשע

רוסיה שיגרה טיל נגד לווינים, ארה"ב גינתה: "לא נסבול את חוסר האחריות"

כמו כן, בתחילת החודש שעבר נפגש יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, עם אבו מאזן במוקטעה ברמאללה, יחד עם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין, והנשיא הפלסטיני הודה להורוביץ על שיתוף הפעולה בנושא הקורונה. "אנחנו חיים יחד", אמר אבו מאזן, "כשהפלסטינים יהיו חופשיים מקורונה, הישראלים יהיו חופשיים ולהיפך".

"עלינו להתחיל וליייצר צעדים בוני אמון", הוסיף אבו מאזן, "להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני, כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד. אני מזמין את כל שרי הממשלה החדשה להגיע לכאן. לא חייבים להסכים, צריך לדבר".

בסוף אוגוסט נועד שר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן, בפגישה ראשונה של בכיר מהדרג הממשלתי בישראל מאז שנת 2010. על פי הודעת לשכתו של גנץ, השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית ביו"ש ובעזה. גנץ אמר כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית".