ראש השב"כ: "בעזרת בינה מלאכותית זיהינו מספר רב של איומים"

רונן בר נשא דברים בכנס שבוע הסייבר הנערך באוניברסיטת ת"א, ואמר כי טכנולוגיית ה-AI הוטמעה במכונת הסיכול של הארגון באופן טבעי. "גם בגבולותינו הדיגיטליים אנו פוגשים את איראן, שניסתה לאחרונה לפגוע בבית חולים גדול"

זמן צפייה: 05:05

ראש השב"כ רונן בר נשא דברים הבוקר (שלישי) בשבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב, והתייחס לעירוב טכנולוגית בינה מלאכותית בביטחון בישראל. "גם בגבולותינו הדיגיטליים אנו פוגשים את איראן", אמר בר, "שמנסה לגנוב בסיסי נתונים כדי לפגוע ביהודים וישראלים בחו"ל, להשבית שרתים באקדמיה, להקריס חברות עסקיות ולאחרונה אף ניסתה לפגוע בבית חולים גדול, חוצה - ללא עכבות - את גבולות המוסר והערכים".

בר הסביר הסביר כי השב"כ משתמש בבינה מלאכותית לפעולות מודיעיניות, ואמר כי "טכנולוגית ה-AI הוטמעה במכונת הסיכול של שב"כ באופן טבעי. זיהינו באמצעות ה-AI מספר לא מבוטל של איומים".

בנוסף, בר אמר בנאום כי תכנן לדבר על השפעת הרשתות החברתיות על הביטחון הלאומי - אך לאחר "מספר אירועים שקרו לאחרונה" החליט להתמקד בנאומו גם בטכנולוגית הבינה המלאכותית, שהוטמעה בשב"כ. "בעקבות אירועים, הבנתי שה-Generative AI כבר כאן. לכן, אדבר על הלקחים שהפקנו מאז כניסת הרשתות החברתיות לחיינו ועל איך מתכוננים לקראת ה-AI".

תא״ל מיל פנחס בוכריס מקבל את פרס ''אות יקיר הסייבר'' | צילום: שבוע הסייבר אוניברסיטת תל אביב

בר התייחס בנאומו לגיוסים של ארגוני טרור קיצוניים, המתבצעים ברשתות החברתיות. "הרשת האיצה תופעות של חוסר משילות", הסביר, "גוב האריות הוא דוגמא לארגון טרור מסוג חדש, טרור דור ה-Z. ניתן ללמוד ממנו על האופן שבו מדינות וארגוני טרור מנצלים את הדור הצעיר. הארגון האידיאולוגי קם ברשת, מגייס ברשת ומקבל את התמיכה שלו מהציבור בצורה של לייקים".

"מאחורי הקבוצה הזאת נמצאת זרועה הארוכה של איראן", הוסיף, "איראן מסמנת ברשת נוער מועד לפורענות, מסיתה, מעבירה להם כספים ומספקת להם ידע ונשק. ככה פשוט. גוב האריות, שחוסל בפשיטה של לוחמינו בקסבה, נולד ממצלמת הסמארטפון, לא בתוך מסגד. דעא"ש היה ארגון הטרור הראשון שהבין את מלוא הפוטנציאל של המדיה החברתית. הם הניחו את היסודות לטרור מבוסס הרשת".