הניצול מהתרסקות המסוק למשפחות הנספים: "ניסיתי לחלץ אותם, אוהב אתכם"

מפקדי חיל האוויר והים ביקרו בבית החולים את סרן רון בירמן, שנפצע באורח בינוני בתאונה מול חופי חיפה, והביעו את הערכתם על אופן הפעולה וקור הרוח שהפגין. בירמן: "מאחל המון כוח ואהבה למשפחות, תהיו חזקים"

זמן צפייה: 00:36

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ומפקד חיל הים, אלוף דוד סער סלמה, ביקרו היום (שלישי) את סרן רון בירמן, המכונאי המוטס שנפצע בהתרסקות המסוק אמש מול חופי חיפה, בבית החולים רמב"ם. "התאונה קרתה באזור 20:50", סיפר בירמן, "אני הצלחתי לחלץ את עצמי מהמסוק הטובע, ולאחר מכן, אחרי הרבה ניסיונות להוצאת החברים שלי, שחייני ופוגל, בעצם חולצתי על ידי סירת שיטור ימי".

"אני מאחל המון כוח ואהבה למשפחות, ללילך ולמשפחת שחייני, אני אוהב אתכם ותהיו חזקים", הוסיף בירמן, שסיפר לאלוף סער סלמה על הפעולות שעשה כדי שצוות החילוץ יגיע: "אמרתי שהדבר הבא שאני עושה זה שימצאו אותנו, אם אני לא מצליח להוציא אותם אז אולי יבוא מישהו אחר ויוציא אותם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0401222023' autoplay='0' credit='' desc='דובר צה"ל: לא ידוע לנו על תאונות נוספות בדגם זה של המסוק' poster='' kid='1_h02dbttl' duration='341']

סרן רון בירמן, הקצין שניצל מהתרסקות המסוק ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין
סרן רון בירמן, הקצין שניצל מהתרסקות המסוק ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין | צילום: דובר צה''ל

במהלך הביקור שוחחו המפקדים עם בירמן ועם משפחתו, והביעו את הערכתם על אופן הפעולה וקור הרוח שהפגין. "פעלת באומץ לב וקור רוח, אני שמח שאתה בחיים", אמר לו האלוף נורקין, "אתה מקבל טיפול מצויין, תחזור במהרה, מחכים לך בבית וגם בטייסת. טפל בעצמך כמה זמן שצריך, תחזור לשגרה לאט לאט".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201041942' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='מפקד חיל הים ומפקד חיל האוויר בביקור אצל הפצוע בביה"ח רמב"ם' poster='' kid='1_dkkhzmzk' duration='59']

"עשית כל מה שיכולת וכל מה שאפשר, נהגת באחריות, חתירה למגע ורעות", אמר האלוף סער סלמה, "אתה מוקף גם במשפחה וגם במשפחה השנייה שלך - חיל הים ושייטת 3. תחזיק מעמד, אני יודע שאתה חזק, אנחנו פה לכל מה שאתה שצריך. מחכים לך בחזרה".

סגן-אלוף ארז שחייני (ימין) ורב-סרן חן פוגל (שמאל) - שני הטייסם שנהרגו באסון ההתרסקות מול חופי חיפה
סגן-אלוף ארז שחייני (ימין) ורב-סרן חן פוגל (שמאל) - שני הטייסם שנהרגו באסון ההתרסקות מול חופי חיפה | צילום: באדיבות המשפחות

בהתרסקות המסוק נספו סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל. שחייני היה סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, ופוגל היה טייס מסוקים בטייסת "מגיני המערב". המסוק בו הם טסו התרסק במרחק של קילומטר מחופי חיפה, לאחר שהמריא שעה אחת קודם לכן מרמת דוד. תא"ל אמיר לזר, ראש להק אוויר בחיל האוויר, אמר בשיחה עם הכתבים הצבאיים כי הצוות חווה תקלה חמורה במנוע השמאלי, והביא את המסוק לנחיתת חירום על הים.