במערכת הביטחון מודים: לא הושג מידע חדש על רון ארד

לאחר שרה"מ חשף כי אנשי המוסד ניסו לאתר מידע אודות הנווט הנעדר, בכיר ביטחוני מתח ביקורת על בנט: "עשה שימוש פוליטי במבצע רגיש". הערכה: ניסיון החיסול בקפריסין - תגובה לפעולת המוסד

רון ארד
רון ארד | צילום: getty

לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט חשף היום (שני) בנאומו בכנסת כי המוסד ביצע מבצע במטרה לאתר מידע חדש אודות הנווט הנעדר רון ארד, כעת במערכת הביטחון מודים: "המבצע לא השיג את מטרתו ולא השיג מידע חדש". בנוסף, בכיר במערכת מתח ביקורת על ראש הממשלה בטענה כי "נעשה שימוש פוליטי במבצע רגיש".

מדובר במבצע רחב ונועז, לקח חלק במספר מדינות והשתתפו בו לא מעט לוחמי מוסד, כולל שתי לוחמות. ראש המוסד דני ברנע עדכן את משפחת ארד על כך באופן אישי וראש הממשלה קיבל את ברכתה של תמי ארד לפני שהוא עלה לדבר על הנושא. ההערכה בישראל היא כי יש קשר בין המקרה בקפריסין לבין המבצע שנחשף. ייתכן וניסיון החיסול שסוכל היה בתגובה למבצע של המוסד שהביא את האיראנים לנסות ולפגוע ביעד ישראלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משתמשים מדווחים: תקלה עולמית בוואסטאפ, פייסבוק ואינסטגרם

אושר: חובת התקנת חלון ממ"ד עבה יותר בבתים בטווח 7 ק"מ מעזה

איראן בתגובה להאשמות על ניסיון החיסול בקפריסין: "חסרות בסיס"

בעקבות הפרסום, נמסר ממשרד ראש הממשלה: "המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן. להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב. כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב".