בתגובה לירי הרקטות לעבר העוטף: צה"ל תקף ברצועת עזה

בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה הלילה לעבר יישובי העוטף, חיל האוויר תקף מטרות ברצועת עזה. לפי דיווחים, צה"ל תקף כמה מטרות ביניהן, מוצב צבאי של ארגון חמאס. בעוטף עזה שומרים על שגרה מלאה, ללא שינויים לאור ההתפתחויות האחרונות

זמן צפייה: 12:22

בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) לעבר יישובי העוטף, לרבות שדרות ואשקלון, חיל האוויר תוקף ברגעים אלו מטרות ברצועת עזה. לפי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, צה"ל תקף כמה מטרות ביניהן, מוצב צבאי של ארגון חמאס. במקביל, התראת צבע אדום הופעלה באזור עוטף עזה, ובמערכת הביטחון בודקים אם שוגרו רקטות תוך כדי התקיפה ברצועה. הבוקר, בעוטף עזה שומרים על שגרה מלאה, ללא שינויים לאור ההתפתחויות האחרונות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, נתקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים של חמאס. ארגון הטרור חמאס הוא הנושא באחריות ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302230825' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד מתקיפות צה"ל הבוקר ברצועת עזה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1677127808/uploads/2023/903439639.jpg' kid='1_gccl4n1z' duration='']

דובר חמאס, חאזם קאסם הגיב לתקיפת צה"ל ברצועה ואמר: "ההתנגדות האמיצה ברצועת עזה תמיד תהיה נכונה להגן על בני עמנו, שכן היא המגן והחרב שלה, והיא עוקבת אחר כל פשעי הציונים ומציינת שסבלנותה אוזלת. ההתנגדות מייצבת משוואה של הפצצה כנגד הפצצה. התגובה על תוקפנות הכיבוש תישאר מוכנה". עוד מקורות פלסטיניים אמרו לחדשות 13 כי המודיעין המצרי ממשיך במאמצי התיווך כדי למנוע הסלמה רחבה בין עזה לישראל.

כאמור, מוקדם יותר היום, בסמוך לשעה 04:00, שש רקטות שוגרו מהרצועה לאשקלון ושדרות, חמש מהן יורטו, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. במערכת הביטחון ציפו לתגובה שתגיע ככל הנראה בדמות שיגור רקטות מרצועת עזה או פיגועים בירושלים ובשטח ישראל, זאת, בתגובה לפעילות כוחות הביטחון בשכם אמש, במהלכה נהרגו 11 פלסטינים - 9 מהם חמושים מעורבים בטרור.

בהמשך הבוקר, מחבלת בת 26, תושבת אבו דיס שממזרח לירושלים, מחבלת ניסתה לדקור מאבטח בכניסה למעלה אדומים - ונוטרלה, אין נפגעים. מדוברות המשטרה נמסר: "למחסום בכניסה לעיר מעלה אדומים הגיעה חשודה שבידה סכין התקדמה לעבר המאבטחים בכניסה בנסיון לדקור אותם. המאבטחים ביצעו ירי לעברה ונטרלו אותה".

ניסיון דקירה במעלה אדומים: מחבלת ניסתה לדקור מאבטח - ונוטרלה, אין נפגעים
ניסיון דקירה במעלה אדומים: מחבלת ניסתה לדקור מאבטח - ונוטרלה, אין נפגעים

Whatsapp Image 2023 02 22 At 1
מהומות בשכם, אמש | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

מטרת הפעילות אתמול הייתה תפיסה של כמה מבוקשים, אך האירוע התדרדר והגיע להרוגים רבים - שרובם הם מחבלים ללא ספק. ברקע, המפכ"ל רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי הזהיר היום שאין לו מספיק שוטרים לקראת חודש הרמדאן. בתזמון לא-מקרי, צה"ל סיים אמש תרגיל של היתקלות דו-זירתית ביהודה ושומרון ובעזה.

המגמה ברשות הפלסטינית היא ללבות את הלהבות ולהמשיך להסית לפיגועים. הפלסטינים מכוונים לרמדאן ומשתמשים בתקופה הרגישה לעודד לפיגועים. חמאס מאיים בפיגועים והרשות הפלסטינית אומרת שישראל טבחה באזרחים. יש תאים של הג'יהאד אסלאמי בשכם.

הרשות הפלסטינית פנתה למועצת הביטחון של האו"ם היום בבקשה לדון במעשי ישראל. באיחוד האירופי הוציאו הודעה ובה כתבו כי האיחוד "מצר על מותם של אזרחים. האיחוד האירופי מודאג מאוד מהאלימות הגואה בגדה המערבית". גם משרד החוץ האמריקני הביע דאגה מכך שהאירועים היום "יפגעו במאמצים לרגיעה".

הלוויית אחד ההרוגים בשכם
הלוויית אחד ההרוגים בשכם | צילום: רויטרס

עוד אמש, במשטרה קיימו הערכת מצב מיוחדת שבה הוחלט על העלאת רמת הכוננות שתכלול עיבוי מערכי הביטחון השוטף בדגש על יישובי קו התפר, ירושלים וערים מרכזיות נוספות. כל זאת מתווסף לתגבור במזרח ירושלים, שם הכריזו הפלסטינים על שביתה שתתקיים היום.

בתוך כך, בשיחה עם חדשות 13 אמר בכיר פלסטיני כי "המצב על סף פיצוץ. הלך הרוח בגדה המערבית  הוא של ייאוש ותחושת נקם בישראל. הצעירים הפלסטינים רואים רק הלוויות ועימותים. אם זה יימשך כך כל הגזרות יידלקו - עזה, גדה ומזרח ירושלים". עוד הוסיף הבכיר: "הרשות הפלסטינית צפויה להעביר מסר לאמריקנים שירסנו את פעילות ישראל לפני שהמצב ייצא משליטה".