פיגוע ירי בשומרון: שניים נפצעו בינוני-קשה, מצוד אחר המחבל

חיילת בת 19 נפצעה אנושות מירי על אוטובוס סמוך לצומת נבי אליאס, ופונתה לביה"ח בילינסון כאשר נשקפת סכנה לחייה. גבר כבן 50 שנסע ברכב פרטי נפצע קל-בינוני. כוחות צה"ל ומשטרה ניהלו חילופי אש עם המחבל - שנמלט מהמקום

זמן צפייה: 02:02

פיגוע ירי בשומרון: חיילת צה"ל בת 19 נפצעה באורח אנוש וגבר כבן 50 נפצע באורח קל-בינוני, כאשר מחבל פתח באש הבוקר (ראשון) לעבר אוטובוס ורכב פרטי בכביש 55, סמוך לצומת נבי אליאס. כוחות צה"ל ומשטרה שקפצו למקום הפיגוע ספגו אש מהמחבל, פרקו והשיבו אש לעברו - אך המחבל נמלט. לא היו נפגעים בקרב הכוחות, שהחלו לבצע כתר על הכפר נבי אליאס במסגרת המצוד אחר המחבל. הנשק ששימש אותו, רובה מסוג M16, נתפס.

לפי הדיווחים הראשוניים, הירי בוצע על אוטובוס ועל רכב נוסף סמוך לקלקילה. הצעירה נפצעה בתוך האוטובוס, והגבר שנפצע היה ברכב פרטי, והמשיך ברכבו לכיוון מחסום אליהו. האוטובוס המשיך בנסיעה לכיוון קרני שומרון, ומשם פונתה הפצועה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כאשר סכנה נשקפת לחייה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-24741846' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: פיצוץ מטען ברכבו של המחבל' poster='' kid='1_sl0nr1tj' duration='14']

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, מסר בתגובה לפיגוע: "פיגוע בכביש ראשי במקום מרכזי במדינת ישראל, זה לא דבר שאמור לקרות. אנחנו מתריעים וזועקים מזה זמן - לסגור את המחסומים הביטחוניים. אנחנו לא יכולים לסמוך על ניסים. אי אפשר שוב ושוב ללוות פצועים, זה לא הגיוני. אנו מצפים ממשלת ישראל, ראש הממשלה, שר הביטחון, חברי הקבינט, הרמטכ"ל ומפקד הפיקוד לתת הנחיה ברורה לסגור באופן מידי את כל המחסומים הביטחוניים, להמשיך ולהגביר את הפעילות ההתקפית נגד הרשות הפלסטינית, בין חמאס ובין אם פת"ח הם אלו העומדים מאחורי הדבר הזה. הרשות הפלסטינית עומדת מאחורי גל הפיגועים והמלחמה הזו יחד עם החמאס כתף לכתף. אנחנו בהתיישבות עומדים יחד במערכה הזו על קיומה של מדינת ישראל. אנו מצפים מהממשלה להפוך את הדיסקט, להחזיר את המחסומים הביטחוניים בצורה מלאה, ולתת מכה ניצחת לרשות הפלסטינים ולחבריהם המחבלים מהחמאס. אנחנו כאן כדי לנצח, לא נישבר לעולם".

זירת פיגוע הירי בכביש 55 בשומרון
זירת פיגוע הירי בכביש 55 בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

חובש רפואת חירום במד"א אסף אילקשי, שהגיע ראשון לזירה, סיפר: "הגענו בכוחות גדולים למקום. נכנסו לאוטובוס וראינו את הצעירה יושבת באוטובוס כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפצע ירי בכתף. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשהיא בהכרה מלאה במצב קשה".

הפראמדיקים של מד"א ישראל חיים ליפשיץ ואביחי בן צרויה, והרופא ד"ר יעקב סליגמן, סיפרו: "העלנו את הפצועה לניידת טיפול נמרץ כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפציעה מדממת בכתף וביד. טיפלנו בעצירת הדימומים, הרדמנו והנשמנו אותה, תוך כדי פינוי לבית החולים ובהמשך מצבה השתפר מעט. הגענו לבית החולים, והעברנו אותה לידי הצוות הרפואי בחדר הטראומה כשמצבה קשה".

חובש רפואת חירום במד"א שי כהן סיפר: "הגענו למחסום אליהו וראינו רכב שבתוכו גבר כבן 50 עם פציעה בכתף. הוא היה בהכרה מלאה, יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית חולים מאיר כשמצבו מוגדר קל עד בינוני".

זירת פיגוע הירי בכביש 55 בשומרון
זירת פיגוע הירי בכביש 55 בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אתמול בוצע ניסיון פיגוע בתחנת דלק סמוך לצומת מגידו, כאשר מחבל ניסה לתקוף שני שוטרים באמצעות פטיש  - ונוטרל. המחבל הוא ערבי-ישראלי בן 17, תושב הכפר מוסמוס שליד אום אל-פחם. בעת מעצרו, אותר על גופו מכתב התאבדות. מחקירת ניסיון הפיגוע עלה כי זוג שוטרים מתחנת אום אל-פחם ששהו בניידת משטרה בסמוך לתחנת הדלק במגידו הבחינו בחשוד, שנשא עליו תיק והלך בצורה מחשידה. השוטרים התקרבו לחשוד במטרה לזהותו, ואז הבחינו כי הוא שולף מתיקו פטיש, מניף אותו - ורץ לעברם. השוטרים חתרו למגע וביצעו ירי לעבר החשוד, פצעו אותו באורח קל ועצרו אותו. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.