5 חללים נוספים ברצועה, נקבע מותו של לוחם שנפצע בגבול הצפון

שני קצינים מגדוד 931 של הנח"ל נפלו בהיתקלות מול מחבלים בצפון הרצועה, 3 נוספים נפצעו קשה. לוחם מחטיבת ביסל"ח נפל בקרב במרכז הרצועה. שני לוחמים נוספים נפלו בקרב בדרום הרצועה. נקבע מותו של סמ"ר דניאל נחמני, שנפצע בסוף השבוע מפגיעת רקטה ששיגר חיזבאללה מלבנון

זמן צפייה: 05:58

דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום את שמותיהם של חמישה חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. רס"ן שי שמריז, בן 26 ממרכז שפירא, מפקד פלוגה בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, וסרן (מיל') שאול גרינגליק, בן 26 מרעננה, קצין בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפלו היום בהיתקלות מול מחבלים בצפון הרצועה. רס"ר (מיל') מאור לביא, בן 33 מסוסיא, לוחם בגדוד 450, חטיבת ביסל"ח, נפל היום בקרב במרכז רצועת עזה. הבוקר פורסמו שמותיהם של רס"ל (מיל') יוסף גיטרץ, בן 25 מתל אביב, לוחם שריון בגדוד 7029 בעוצבת "ראם" (179), וסמ"ר (מיל') אלישע יהונתן לובר, בן 24 מיצהר, לוחם בגדוד 8104 בעוצבת "ראם" (179), שנפלו אתמול בקרב בדרום הרצועה.

כמו כן, הותר לפרסום כי נקבע מותו של סמ"ר דניאל נחמני, בן 21 מכפר סבא, לוחם בגדוד 71, עוצבת ׳ברק׳ (188), שנפצע קשה בסוף השבוע משיגור רקטה לעבר מרחב שתולה בגבול הצפון, בה נהרג גם סמל עמית הוד זיו. סמ"ר נחמני פונה בחוסר הכרה עקב פגיעת ראש קשה ואושפז בטיפול נמרץ כללי בבית החולים רמב"ם בחיפה, אך לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בקרב בו נפלו רס"ן שמריז וסרן במיל' גרינגליק נפצעו באורח קשה קצין ושני לוחמים בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, ובקרב אחר בצפון הרצועה נפצע באורח קשה לוחם בסיירת הנח"ל. בקרב בו נפל רס"ר לביא נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד 450 של חטיבת ביסל"ח. בנוסף, שני לוחמים בגדוד 82 וקצין בגדוד 75 בעוצבת "סער מגולן" (7) נפצעו קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, לוחם במילואים בגדוד 6646 בעוצבת "שועלי מרום" (646) באורח קשה אתמול בצפון הרצועה.

מאז תחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 495 חללי צה"ל, מתוכם 161 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

סמ"ר מאור לביא, חובש איחוד הצלה שנפל בקרבות בעזה
סמ"ר מאור לביא, חובש איחוד הצלה שנפל בקרבות בעזה | צילום: דוברות איחוד הצלה

סמ"ר מאור לביא היה חובש באיחוד הצלה, ובארגון ספדו לו: "ברוך דיין האמת! ארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה, המום, כאוב ומרכין ראשו עם קבלת ההודעה המצמררת על נפילתו של המתנדב היקר והמסור החובש מאור לביא הי"ד מסניף הר חברון ולב השומרון. מאור, נשוי ואב לארבע בנות, תושב סוסיא, נפל בלחימה בעזה. אנו מחבקים את המשפחה בשעה קשה זו, שולחים את תנחומנו ומי יתן ולא תדעו עוד צער לעולם".

רס"ן שי שמריז, סרן (מיל') שאול גרינגליק
רס"ן שי שמריז, סרן (מיל') שאול גרינגליק, רס"ר (במיל') מאור לביא | צילום: דובר צה"ל

מעיריית רעננה נמסר: "בלב שבור ובצער רב אנו מודיעים על נפילתו של בן העיר סרן (מיל') שאול גרינגליק, בקרב בצפון רצועת עזה. גרינגליק, קצין בגדוד 931, חטיבת הנחל, בן 26 במותו, גדל והתחנך בעיר, והינו בוגר ישיבת בני עקיבא בעיר. תושבי העיר נקראים להעניק כבוד אחרון לסרן (מיל') שאול גרינגליק בדרכו האחרונה, וללוות את מסלול מעבר ארונו בצידי הכביש עם דגלי ישראל. מועד ההלוויה ומסלול מעבר הארון יפורסם עם היוודע הפרטים. אנו משתתפים בצערה הגדול של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

ראש מועצת דרום הר חברון ספדו לרס"ר מאור לביא: "התבשרנו בצער רב על נפילתו בקרב גבורה בעזה של רס״ר מאור לביא הי"ד, תושב סוסיא. אני מחבק בשעה קשה זו את משפחתו, אשתו ענבר, מחנכת בבית הספר האזורי סוסיא. בנותיו הדר, שני שחר ועדי. ואת כל תושבי הישוב סוסיא. את אחותו רננה בשירי תושבת טנא עומרים. מאור מצטרף לשורת הגיבורים שלנו שיצאו להגן על העם וארץ וחירף נפשו בקרב גבורה. בחור חייכן ועדין, ששילב בחייו רוח וחומר, עבודה עם נוער ועבודת כפיים. רכז נוער ביישוב אבא מסור ואוהב לארבעת בנותיו. המועצה תמשיך ללוות את הקהילה והמשפחה".

סמ"ר במיל אלישע יהונתן לובר ורס"ל במיל יוסף גיטרץ
סמ"ר במיל' אלישע יהונתן לובר, רס"ל במיל' יוסף גיטרץ | צילום: דובר צה"ל

סמ"ר (מיל') אלישע יהונתן לובר הותיר אחריו זוג הורים, אישה ותינוק בן 10 חודשים והיה בן דודם של הלל ויגל יניב, שנרצחו בתחילת השנה בפיגוע בחווארה. לובר היה רכז נוער ביצהר ועבד במועצה האזורית שומרון. לפני נפילתו כתב לנוער יצהר: "מבסוט מכם על ההתנדבות, חולה עליכם". הוא הוסיף "תתפללו עליי" לאחר היוודע דבר מותו של בנו, ביקש אביו בפוסט שכתב בפייסבוק "יום אחד של אחדות לעילוי נשמתו. יהונתן כל כך יהיה שמח למעלה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו: "יהונתן היה מתפארת גידולי ההתיישבות בשומרון, נפל מות גיבורים בהגנה על עם ישראל ומדינת ישראל. היה מתנדב, בן למשפחה מפוארת מבית אל, ורק החל את חייו הצעירים עם אשתו אביה ביצהר. הלב נשבר לחשוב על המשפחה הצעירה. שרק החלה את חייה. על הבן שלא יכיר את אביו. מועצה אזורית שומרון תחבק את משפחת לובר היקרה ותסייע לה בכל שניתן".

מימין: סמל רני תמיר ורס"ר (מיל') ניתאי מייזלס
מימין: סמל רני תמיר ורס"ר (מיל') ניתאי מייזלס | צילום: דובר צה"ל

אתמול הותרו לפרסום שמות שני חללי צה"ל נוספים, שנפלו בקרבות בצפון הרצועה: רס"ר (מיל') ניתאי מייזלס (30) מרחובות, לוחם שריון בחטיבת המחץ (14), וסמל רני תמיר, (20) מגני עם, לוחם בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל.