משרד הביטחון: חשד לניסיון פיגוע דריסה בצפון השומרון; אין נפגעים

חשד לניסיון פיגוע דריסה נגד כוחות צה"ל במעבר ריחן שמערבית לעיר ג'נין. מהפרטים שעלו עד כה נודע כי ככל הנראה הנהג ניסה לפגוע בכוחות צה"ל ששהו במקום ופגע בעמדת בידוק מאוישת בכניסה למעבר. מאבטחי המעבר השתלטו על הנהג הפוגע ללא ירי

זמן צפייה: 00:02

ראשוני: חשד לניסיון פיגוע דריסה היום (שבת) נגד כוחות צה"ל במעבר ריחן שבצפון השומרון, הממוקם מערבית לעיר ג'נין. מהפרטים שעלו עד כה נודע כי ככל הנראה הנהג ניסה לפגוע בכוחות צה"ל ששהו במקום ופגע בעמדת בידוק מאוישת בכניסה למעבר. ממשרד הביטחון נמסר כי פלסטיני שנהג ברכב בעל לוחית זיהוי ישראלית התנגש לפני זמן קצר בעמדה ממוגנת בכניסה למעבר מצידו הישראלי. הוא נפצע באורח לא ידוע.

מאבטח ובודקת ביטחונית של רשות המעברים במשרד הביטחון שהיו בעמדה, לא נפגעו בזכות המיגון שהוצב סביבה. מאבטחי המעבר השתלטו על הנהג הפוגע ללא ירי.

מעבר ריחן, היום
מעבר ריחן, היום

גם לאחר החגים, המתיחות ביו"ש נשמרת, והכוננות עדיין גבוהה. במהלך היממה האחרונה, נמשכו העימותים האלימים ברחבי יהודה ושומרון בין חיילי צה"ל לפלסטינים. בתוך כך, גם בירושלים וגם באיו"ש השטח ממשיך "לבעור". בשעות הלילה המאוחרות (בין שישי לשבת), בוצע ירי לעבר מחסום קלנדיה הנמצא צפונית לירושלים.

אמש, בשעות הצהריים, מתפללים פלסטיניים הגיעו להר הבית עם כרזות המהללות את הכנופייה "גוב האריות", אותה חוליה האחראית למרבית הפיגועים בתקופה האחרונה. חלקם אף הגיעו עם כרזות המהללות את המחבל עודאי תמימי שכבר הפך גיבור ברחוב הפלסטיני.

פעילות כוחות צה''ל ביו''ש
פעילות כוחות צה''ל ביו''ש. ארכיון | צילום: דובר צה''ל

בנוסף, צה"ל יחד עם כוחות שב"כ ומג"ב פעלו הלילה בג'נין. הם נכנסו לתוך העיר כדי ללכוד מבוקש האחראי לכמה מהפיגועים האחרונים, ובמהלך מעצרו, כשניסה להתנגד - כוחות מג"ב הסתערו עליו והצליחו לתפוס אותו. במהלך הפעילות, הושלכו לעבר הכוחות כמה מטענים, שהגיבו בירי, והצליחו לנטרל את אחד ממשליכי המטענים.

לגבי מה שקורה בשטחים, בחסות עונת המסיק, נרשמו בתקופה אחרונה לא מעט אירועי יידוי אבנים בין יהודים ופלסטינים. אתמול, בסמוך למאחז גבעת רונן וגם בכפר הפלסטיני בוריין נרשמו אירועים מהסוג הזה. גם עכשיו, לאחר החגים - המתיחות ביהודה ושומרון נשמרת והכוננות של צה"ל נמשכת.