חברו של סינוואר: "אם היה מודע להשלכות - לא היה מבצע את הטבח"

בריאיון לרשת "סקיי" אמר אסמת מנסור, חברו של מנהיג חמאס בעזה שריצה עמו עונש מאסר בישראל, כי הוא סבור שסינוואר לא היה מבצע את טבח 7 באוקטובר "אם היה מודע להשלכות של פעולה כזו ולתגובת ישראל"

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה | צילום: רויטרס

אסמת מנסור, חברו של יחיא סינוואר, שריצה עמו עונש מאסר בכלא הישראלי, אמר אתמול (רביעי) בריאיון לרשת "סקיי" כי אם מנהיג חמאס בעזה "היה יודע שזו תהיה תגובת ישראל - הוא לא היה מבצע את טבח 7 באוקטובר".

לדברי מנסור, הטבח בעוטף עזה היה אמור להיות "מבצע אסטרטגי להסרת המצור מרצועת עזה, ולהביא לשחרור אסירים כדי שסינוואר יהפוך למנהיג הפלסטינים". הוא הוסיף כי "התוכנית לא עבדה כמתוכנן", ותגובת צה"ל הייתה "לא פרופורציונלית וחסרת כל הצדקה".

עוד אמר מנסור כי סינוואר "רצה לחולל שינוי. הוא ניסה כמה פעמים לנהל משא ומתן עם הרשות הפלסטינית ולבסס יחסים טובים עם מצרים".

תיעוד: מנהיג חמאס יחיא סינוואר, מנהרה, רצועת עזה, חרבות ברזל
תיעוד: יחיא סינוואר במנהרה | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, דובר צה"ל פרסם תיעוד של מנהיג חמאס במנהרה בח'אן יונס ב-10 באוקטובר - שלושה ימים לאחר פרוץ המלחמה. התיעוד - שהפרטים אודותיו פורסמו לראשונה בחדשות 13 -  מציג את סינוואר כשהוא אוחז בתיק יחד עם אשתו וילדיו, כאשר אחיו איברהים סינוואר מוביל אותם בתוואי המנהרות. תת-אלוף דניאל הגרי אמר: "המצוד אחריו לא ייפסק, עד שנלכוד אותו חי או מת - אנחנו נחושים לעשות כן".