סטודנטים תושבי איו"ש מואשמים שגויסו ע"י חמאס לביצוע פיגועים

אחמד מחמוד אבו צלאח, בן 24, תושב איו"ש, נעצר לחקירת שב"כ לאחר ששב מתקופת לימודים אקדמאים ארוכה בטורקיה. בחקירתו עלה כי בעת שהותו במדינה, גויס לארגון הטרור חמאס. בנוסף אליו נעצרו שלושה נוספים שהביעו את סכמתם להתגייס לארגון ולעבור אימונים ברצועת עזה

Whatsapp Image 2022 04 18 At 0

הותר לפרסום היום (שני) כי ארבעה סטודנטים מיהודה ושומרון נאשמים שגיוסו על-ידי ארגון הטרור חמאס בטורקיה על מנת לבצע פיגועים בשטחי ישראל. על פי הודעת שירות הביטחון הכללי אחמד מחמוד אבו צלאח, בן 24, תושב איו"ש, נעצר לחקירת שב"כ לאחר ששב מתקופת לימודים אקדמאים ארוכה בטורקיה.

בחקירתו בשב"כ של אחמד עלה כי בעת שהותו במדינה, גויס לארגון הטרור חמאס, בסיועו של פעיל חמאס, איאד עא אל-דין אקרע, וביצע אימונים צבאיים בתורכיה ובסוריה, הכוללים אימונים בנשק ולימוד ייצור חומרי נפץ, לטובת קידום פיגועים נגד מדינת ישראל. טרם שובו של אחמד לאיו"ש, הוא נפגש בטורקיה עם בכיר החמאס עזאם אקרע אשר ביקש ממנו לקלוט אמצעי לחימה וכספים, לגייס פעילי טרור נוספים ולאמנם לצורך הקמת חוליות טרור כתשתית לביצוע פיגועים.

הנאשמים
הנאשמים | צילום: תקשורת שב''כ

בעקבות מעצרו של אחמד נעצרו בשיתוף צה"ל לחקירת שב"כ, שלושה תושבי איו"ש נוספים - אויס מחמוד אבו צלאח, כבן 20, צאלח מחמוד אבו צלאח, כבן 23, חסין פואז אקרע, כבן 25. בחקירת השלושה התברר כי אויס וחסין הביעו הסכמתם להתגייס לחמאס ואף לעבור אימונים ברצועת עזה. עוד נודע, כי אויס תכנן לבצע מספר פיגועי טרור, ביניהם פיגוע מטען יחד עם צלאח וכי שלושתם היו מעורבים בידוי אבנים לעבר שוטרים במסגד אל-אקצא באפריל 2022 בתקופת הרמדאן. בתום החקירה הוגשו כנגד הארבעה כתבי אישום, המייחסים להם עבירות ביטחון חמורות.

עוד עלה בחקירה, כי הארבעה היו בקשר עם קרוב משפחתם, עבאדה אבו צלאח, בנו של בכיר חמאס בטורקיה, צלאח אבו צלאח. עבאדה, פעל בהנחיית בכירי חמאס בטורקיה, בדגש על צאלח אל-ערורי ראש "מרחב הגדה" בחמאס, ניצל את הקשר המשפחתי עם הנאשמים ואת שהותם בתורכיה למטרת לימודים לטובת גיוס חלקם לארגון הטרור חמאס, כאמור.