צה"ל חילץ את גופות החטופים אליה טולדנו, סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר

הותר לפרסום: חולצו גופותיהם של שני חיילים שנחטפו מבסיס מת"ק עזה, ושל הצעיר בן ה-28 שנחטף מהמסיבה ברעים. הגופות חולצו מהרצועה ע"י לוחמים מחטיבת הקומנדו ומיחידה 504 של אמ"ן. הודעה נמסרה למשפחות לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית והמשטרה. צה"ל: "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה"

זמן צפייה: 04:36

דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שישי) כי חולצו גופותיהם של שני חיילי צה"ל וצעיר שנחטף מהמסיבה ברעים: סמל רון שרמן, רב-טוראי ניק בייזר ואליה טולדנו. גופות שלושת החטופים חולצו מרצועת עזה על-ידי לוחמים מחטיבת הקומנדו ומיחידה 504 של אמ"ן, והוחזרה לשטח ישראל. הודעה נמסרה למשפחות לאחר הליך זיהוי שערכו גורמי רפואה ורבנות צבאיים, המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל.

רב"ט ניק בייזר, בן 19 מבאר שבע, ושירת כנהג במנהלת התיאום והקישור לעזה. סמל רון שרמן, בן 19 מלהבים, שירת כמש"ק תיאום וקישור במת"ק עזה, ושניהם נחטפו מבסיסם וצולמו כשהם נשבים בחיים. הם הועלו בדרגה לאחר מותם. אליה טולדנו בן ה-28 נחטף לרצועת עזה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר מפסטיבל "נובה" ביער רעים, אליו הגיע עם חברתו מייה שם, ששוחררה במסגרת עסקת החטופים לאחר 55 ימים בשבי.

בפעולת החילוץ בפיקודה של אוגדה 162 השתתפו לוחמים מחטיבה 551 (עוצבת "חצי האש", חטיבת קומנדו מוצנחת במילואים) ומיחידה 504 באגף המודיעין (יחידת המודיעין האנושי, "יומינט"). מצה"ל נמסר: "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים".

רון שרמן
סמל רון שרמן | צילום: באדיבות המשפחה
רב״ט ניק בייזר
רב״ט ניק בייזר | צילום: באדיבות המשפחה

הלווייתו של סמל שרמן תיערך היום ב-13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בלהבים. במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים ספדו לו: "מטה משפחות החטופים מרכין ראש על הירצחו של סמל רון שרמן ז"ל אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת שרמן. סמל רון שרמן ז״ל, 19, נחטף על ידי מחבלי חמאס-דאעש בזמן שישן בבסיס צבאי והובל לרצועת עזה. תפקידו של רון בצה"ל כלל תיאום עם אנשי עסקים מעזה כדי לסייע להם לייצא סחורות ובכך לסייע לכלכלת עזה. רון סבל מאסטמה קשה והוא צולם על ידי חמאס כאשר נחטף בחיים ונלקח לעזה. ב-7 באוקטובר הוא כתב להוריו 'אני אוהב אתכם, זהו זה, הם פה, נגמר'".

אליה טולדנו
אליה טולדנו

טולדנו היה תושב תל אביב והחזיק באזרחות צרפתית. שרת החוץ של צרפת, קתרין קולונה, כתבה בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "צרפת כואבת את הידיעה על מותו של אליה טולדנו. אנו משתתפים בצערם של משפחתו ויקיריו. שחרור כל החטופים הוא בראש סדר העדיפויות שלנו".

במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים ספדו לטולדנו: "אליה היה ילד חייכן עם קול זהב. הוא עבד בתחום האירועים ושגרת יומו הייתה לשמח אנשים. חבריו מספרים כי הוא היה אוהב אדם ובני אדם אהבו אותו. יהי זכרו ברוך".

חרבות ברזל חטופים עדן זכריה, רס״ב זיו דדו
עדן זכריה, רס״ב זיו דדו

ביום שלישי הודיע צה"ל כי חילץ מהרצועה את גופותיהם של החטופים עדן זכריה, שנחטפה מהמסיבה ברעים, ורס"ב זיו דדו, שנחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני - ועד השבתו הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור. גופותיהם של השניים הושבו בפעולה שבה נפלו הלוחמים גל איזנקוט ואיל מאיר ברקוביץ'. עוד קודם חולצו בידי צה"ל גופותיהם של רב"ט נועה מרציאנו, יהודית וייס ואופיר צרפתי. 132 חטופים עדיין בשבי בעזה.