לקראת תקיפה באיראן? נתניהו כינס דיון מצומצם על מטרות הפעולה

נראה שישראל מתקרבת יותר ויותר לתקיפה באיראן, כשהערב כינס ראש הממשלה דיון מיוחד ומצומצם בנושא, בו השתתף שר הביטחון גלנט. בישראל נמצאים בתיאום מול הבית הלבן על מטרות התקיפה, אך עדיין לא התקבלה החלטה האם להרחיב אותן בעקבות פגיעת הכטב"ם במעון נתניהו

זמן צפייה: 01:10

ככל שעוברים הימים, נראה כי ישראל מתקרבת יותר ויותר אל עבר התקיפה באיראן: ההכנות לתקיפה מול הרפובליקה האיסלאמית נמשכות גם הערב (שלישי), כשהדרג המדיני עדיין לא קבע באופן סופי האם להרחיב את המטרות בעקבות פגיעת הכטב"ם ששיגר חיזבאללה במעון ראש הממשלה בקיסריה ביום שבת. הערב כינס נתניהו דיון מצומצם בנושא עם מספר שרים, בהם שר הביטחון יואב גלנט.

במקביל, ישראל נמצאם בתיאום עם ארצות הברית על סוג המטרות בהן יש עניין לפגוע, אך לפי שעה עדיין מתנהלים דיונים על היקף המטרות. תכנון ההתקפה מתבצע שכשל העת בישראל מודעים לכך שהדבר עלול להוביל בהמשך לתקיפה של איראן נגד ישראל.

בעיראק חוגגים את המתקפה האיראנית
חגיגות בעיראק בעקבות המתקפה האיראנית, עם תמונות של חמינאי, נסראללה וסולימאני | צילום: רויטרס

הערב פורסם במהדורה המרכזית כי במהלך פגישתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן היום עם נתניהו בירושלים, מזכיר המדינה ביקש למתן עוד יותר את התגובה הישראלית נגד איראן והפציר לתרגם את ההישגים הצבאיים של צה"ל בלבנון להישגים מדיניים, אך גורם מדיני הבהיר בתגובה: "ניהול המערכה - רק בידי ממשלת ישראל".

במקביל, הדלפת מסמכי הפנטגון בנוגע לתוכנית התקיפה באיראן ממשיכה להסעיר את ממשל ביידן, והיום ה-FBI פתח רשמית בחקירה במטרה לחשוף את זהות המדליף ולמנוע פרצות אבטחה עתידיות.

על פי גורמים אמריקניים שצוטטו ברשת CNN, בשלב זה גורמי החקירה יוצאים מנקודת הנחה לפיה ההדלפה התאפשרה באמצעות "עבודה פנימית", והמסמכים המסווגים הועברו על ידי גורם בממשל - ולא נגנבו בעקבות מתקפת סייבר.

Us,pentagon,in,washington,dc,building,looking,down,aerial,view
הפנטגון | צילום: שאטרסטוק

על פי שני מקורות, שני המסמכים שהודלפו היו נגישים עבור מספר עובדים, ונראה כי לפחות אחד מהם נסרק מחוברת תדריכים שהודפסה באופן רשמי. עובדה זו עשויה לספק לחוקרים קצה חוט משמעותי, מאחר שמחלקת ההגנה האמריקנית מנהלת מעקב אחר הדפסה של מסמכים מסווגים ויכולה להתחקות אחר עובדים שהדפיסו את המסמך שהודלף.

ברשת "סקיי ניוז" בערבית צוטט גורם בפנטגון שטען כי החשודה המרכזית כעת בהדלפת המסמך היא אריאנה טבאטאבאי, יועצת ממוצא איראני שעובדת במחלקת ההגנה. עדכון בנושא כבר הועבר לוועדות המודיעין בקונגרס, על פי הגורם האמריקני, מאחר שהחשודה אחזה בסיווג ביטחוני גבוה שאפשר לה להיחשף למידע סודי ביותר.

עם זאת, החקירה נמצאת בשלבים מוקדמים ועוד לא התקבלו ממצאים חד-משמעיים. בהתייחסות רשמית לתקרית, בבית הלבן הבהירו כי אין אינדיקציה לכך שמסמכים מסווגים נוספים צפויים להתפרסם. אתמול, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר בשיחה עם כתבים כי הממשל לא יודע עדיין כיצד הודלפו המסמכים, אך הדגיש כי לא צפויים להתפרסם מסמכים נוספים.