דן נהרג מירי נ"ט ברצועת עזה, 3 לוחמים נפצעו קשה

רס"ר במיל' דן ווידנבאום, בן 24 מרעננה, נהרג אתמול מירי RPG בהיתקלות עם מחבלים במרכז הרצועה. ביומיים האחרונים נפצעו קשה שני קצינים ולוחם במילואים בקרבות בעזה. עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של 521 חללי צה"ל, מתוכם 187 לוחמים שנפלו בעזה מתחילת התמרון הקרקעי

רס"ר במיל' דן ווידנבאום
רס"ר במיל' דן ווידנבאום | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום כי רס"ר במיל' דן ווידנבאום, בן 24 מרעננה, לוחם בגדוד 5037, חטיבת "יפתח" (11), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. הוא נהרג כתוצאה מירי RPG בהיתקלות עם מחבלים.

מעיריית רעננה נמסר: "בצער רב ובכאב גדול אנו מודיעים על נפילתו בקרב של בן העיר, רס"ר (במיל') דן ווידנבאום. רעננה כואבת ומשתתפת בצערה הגדול של המשפחה. הודעה בנושא מועד ההלוויה ומסלול מעבר הארון תצא בהקדם עם היוודע הפרטים". חיים ברוידא, ראש העיר, אמר: "הכאב קשה מנשוא. רעננה איבדה במלחמה את הטובים שבבניה ובנותיה. כולנו מחבקים את משפחת ווידנבאום וכואבים את הכאב על נפילתו בקרב של דן".

עוד הודיע דובר צה"ל כי קצין במילואים מגדוד 7155, עוצבת "חוד החנית" (55), נפצע אתמול קשה בקרב בדרום הרצועה. כמו כן, שני לוחמים נוספים נפצעו קשה בקרבות במרכז הרצועה שלשום: לוחם במילואים מעוצבת "שועלי המרום" (646) וקצין מגדוד ההנדסה 605, עוצבת "ברק" (188).

מאז תחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 521 חללי צה"ל, מתוכם 187 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

רס"ל (מיל') אלקנה נוילנדר
רס"ל (מיל') אלקנה נוילנדר | צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי האחרון עדכן דובר צה"ל על נפילתו של רס"ל במיל' אלקנה נוילנדר, בן 24 מאפרת, חובש קרבי במפקדת עוצבת "הבזק" (99), שנפל גם הוא בקרב במרכז הרצועה. יממה קודם לכן, הותרו לפרסום שמותיהם של 9 לוחמים שנפלו ברצועה, בהם 6 לוחמי הנדסה שנהרגו בתאונה המבצעית באל-בורייג'.

תשעת הלוחמים שנפלו ברצועה
תשעת חללי צה"ל ששמם הותר לפרסום בשלישי | צילום: דובר צה"ל

מהתחקיר הראשוני של האסון, בו נפצעו קשה עוד 8 לוחמים, עלה כי הלוחמים נערכו להשמדת מנהרה של חמאס באמצעות חומר נפץ רב. טנק של צה"ל שזיהה איום במבנה מעבר לכביש קיבל אישור לירות. אחד משני הפגזים שירה הפיל עמוד חשמל, שפגע בפתיל רועם - וגרם לפיצוץ ולנפגעים.