אחרי הפיגוע החריג - גלנט מאיים בתגובה: "מי שבחן אותנו ישלם"

שר הביטחון סייר בגבול הצפון יחד עם הרמטכ"ל הלוי ומפקד פיקוד הצפון, אלוף גורדין. הוא אמר: "מדובר בפיגוע מורכב. נכה במי שאחראי לו". בתוך כך, בצה"ל מעריכים כי המחבל שביצע את הפיגוע במגידו הוא פלסטיני שיצא מאחד ממחנות הפליטים מלבנון וחדר לישראל. נבדק אם חמאס מעורב ואם המטען יוצר ברוסיה.

גלנט והרמטכ"ל בסיור בצפון
גלנט והרמטכ"ל בסיור בצפון | צילום: אלעד מלכה, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום (חמישי) בגבול הצפון, יממה לאחר שפרטי הפרשה הביטחונית שעליה הוטל איפול כבד הותרו לפרסום. גלנט אמר: "מי שהחליט לבחון את הגבולות שלנו עשה טעות קשה, וישלם על כך מחיר יקר". השר ביקר בעוצבת הגליל - אוגדה 91, יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין ומפקד עוצבת הגליל תת-אלוף שי קלפר.

גלנט אמר בתום הערכת מצב: "חקירת האירוע עדיין נמשכת, ואנחנו נגיע לחקר מלא של פרטי האירוע. מדובר בפיגוע מורכב, אך בזכות היכולות המודיעניות והמבצעיות של כוחות הביטחון אנחנו נדע מי עומד מאחוריו. בזכות פעולה משולבת, נחושה ומהירה של כוחות הביטחון, שבוצעה בשיתוף פעולה הדוק, המעגל נסגר במהירות והמחבל חוסל".

"בכך נמנע פיגוע נוסף עם פוטנציאל לנזק קשה", הוסיף שר הביטחון, "אני רוצה לומר מכאן, בגבול הצפון, בצורה הברורה ביותר: מי שעשה את הפיגוע, יתחרט על כך. אנחנו נמצא את המקום המתאים, את הדרך המתאימה, ונכה במי שאחראי לפיגוע".

בתוך כך, בצה"ל מעריכים כי המחבל שביצע את הפיגוע במגידו הוא פלסטיני שיצא מאחד ממחנות הפליטים מלבנון וחדר לישראל. נבדק אם חמאס מעורב ואם המטען יוצר ברוסיה.

זירת הפיגוע באזור מגידו
זירת הפיגוע באזור מגידו

אתמול, כאמור, הותרו לפרסום כמה מפרטי הפרשה הביטחונית: מטען חבלה התפוצץ ביום שני בצומת מגידו, וכתוצאה מכך נפצע קשה תושב הכפר סאלם בן 21. מיד אחרי הפיצוץ הבינו במערכת הביטחון כי המטען חריג - ואז התארגנו כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה לסריקות וסגירת צירים. לוחמי ימ"מ ושב"כ עצרו רכב של מחבל בין שלומי לאדמית, באזור מושב יערה בכביש 899, בסמוך לגבול הצפון, ובעקבות תחושת סכנה ירו לעברו והרגו אותו. המחבל ככל הנראה חצה בלילה שבין שבת לראשון, ולאחר הפיגוע במגידו הוא עצר רכב שהסיע אותו צפונה.

על המחבל התגלתה חגורת נפץ, נשק ורימון יד, וזהותו עדיין לא ידועה. הוא ישב בכיסא שליד הנהג, והנהג שהסיע אותו נעצר ונלקח לחקירת כוחות הביטחון, אך שוחרר לאחר שהתברר כי הוא לא ידע שהוא מסיע מחבל מלבנון, ואסף את המחבל לאחר שזה ביקש ממנו להסיעו צפונה.

כוחות צה''ל בגבול הצפון
כוחות צה''ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

הנחת העבודה במערכת הביטחון היא שהמחבל תכנן פיגוע נוסף עם חגורת הנפץ שהייתה עליו, ובצה"ל ובשב"כ חשדו שהוא יברח ממגידו לג'נין. המטען שפוצץ בצומת מגידו הוא מטען צד שדומה לכלימגור, מוקש נגד אדם שצה"ל לא נתקל בו בזירה הפלסטינית, אך גם לא מטען שנראה בזירה הלבנונית בתקופה האחרונה.