מחשש להסלמה: רה"מ יבטל את החלטת בן גביר על ביקורי האסירים?

ראש הממשלה יכנס מחר דיון בנוגע לכוננות הביטחונית בתקופת החגים. הערכה במערכת הביטחון: נתניהו מעוניין להוריד מסדר היום את סוגיית הביקורים של האסירים הביטחוניים שעליה הכריז בן גביר - טרם יציאתו לעצרת האו"ם בניו יורק. ביום שלישי יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני בנוגע לסוגיות אחרות

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר (ראשון) ב-16:30 דיון הערכת מצב לקראת החגים. גורמים במערכת הביטחון הביעו תקווה שבדיון יבטל ראש הממשלה את החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בנוגע לסוגיית הביקורים של האסירים הביטחוניים. בנוסף, ההערכה במערכת הביטחון היא כי נתניהו מעוניין לבטל את המהלך כדי למנוע הסלמה בחגים ולהוריד את הסוגייה מסדר היום - טרם יציאתו לעצרת האו"ם בניו יורק. ביום שלישי יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני בנוגע לסוגיות אחרות.

בשבוע שעבר הורה בן גביר על הגבלת ביקורי האסירים הביטחוניים לפעם בחודשיים, ולא פעם בחודש - ועורר קרב גרסאות מול לשכת נתניהו. שעות ספורות לאחר מכן, לשכתו של ראש הממשלה הודיעה כי "מדובר בפייק ניוז. עוד לא התקבלה כל החלטה". בן גביר הוסיף לאחר ההודעה: "ההחלטה התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ב-27 באוגוסט".

כלא גלבוע
כלא גלבוע | צילום: משה שי, פלאש 90

עוד הוסיף בן גביר כי "הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחוייב לבצע את הוראות הפקודה שקובעת כי ביקורים לאסירים ביטחוניים יהיו פעם בחודשיים, זאת בהמשך לחקיקה שנכנסה לתוקף היום ולפיה אסיר בטחוני לא ישוחרר בשחרור מנהלי מוקדם". בן גביר אף הוסיף להודעתו עותק של ההנחייה שנתן. הודעתו של בן גביר עוררה זעם בקרב חמאס ואף לתגובה של בכיר ברשות הפלסטינית.