לאחר שנטען כי שיתף פעולה עם נוער הגבעות: הודח רבש"צ גוש שילה

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, הודיע על הדחתו הסופית של מאיר עייש, רכז הביטחון ביישוב גבעות שבגוש שילה. ההחלטה להדיחו התקבלה כבר לפני יותר משבועיים, אך בצה"ל הוחלט לקיים שיחת הבהרה לאור בקשת הרבש"צ והמועצה האזורית מטה בנימין לשנות את ההחלטה. "אינו מתאים לעבודה מול גורמי ביטחון"

מאחז ליד שילה
מאחז ליד שילה | צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, הודיע אמש (שבת) על הדחתו הסופית של מאיר עייש, רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי - י"פ) היישוב גבעות שילה. זאת, בטענה שעייש "שיתף פעולה עם נוער הגבעות באזור". יצוין כי ההחלטה להדיח אותו מהתפקיד התקבלה כבר לפני יותר משבועיים, ב-24 בנובמבר, אך לאור בקשת הרבש"צ והמועצה האזורית מטה בנימין לשנות את ההחלטה - בצה"ל הוחלט לקיים עמו שיחת הבהרה בטרם יודח.

עוד באותו היום, מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז, סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין ועייש נפגשו לשיחת הבהרה. לאחר מכן, מח"ט בנימין ומפקד אוגדת איו"ש דנו בבקשה, וכאמור, אמש הודיעו שמינוי הרבש"צ יבוטל סופית והוא יודח מתפקידו בסוף החודש.

תא"ל בלוט התייחס להדחה ואמר: "הרבש"צ אינו מתאים לעבוד מול גורמי ביטחון. כאנשי ביטחון אזרחי וצבאי עלינו למנוע מקרים ביטחוניים, ואי מניעת פשיעה לאומנית מביאה לפגיעה בביטחון באזור ולגרימת הרס, עקירות עצים והצתות - מה שאינו מקובל עלינו כמערכת".

בסיכום שיחת ההבהרה נכתב: "מפקד האוגדה מבין את המורכבות בגבעות וציין כי איו"ש בכלל בינה מקום מורכב, שניתוח התמונה הכוללת נראה כי הרבש"צ לא ניתח את התמרורים". יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה בה נערכה לעייש שיחת הבהרה, כשבסביבות חודש אפריל המח"ט אלבז זימן אותו לשיחת אזהרה.