בצל ההסלמה בצפון: צה"ל פשט על משרדי ערוץ אל-ג'זירה

צה"ל פשט על משרדי חברת החדשות הקטרית ברמאללה בכוונה להפסיק את פעילות הערוץ למשך 45 ימים. שר התקשורת, שלמה קרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נמשיך להיאבק בערוצי האויב"; אל-ג'זירה: "עיתונות היא לא פשע"

זמן צפייה: 02:58

בצל ההסלמה בגבול הצפוני, כוחות צה"ל פשטו הבוקר (ראשון) על משרדי חברת החדשות אל-ג'זירה ברמאללה עם צו המורה על הפסקת הפעילות של הערוץ הקטרי למשך 45 ימים, וצוות החדשות התבקש לעזוב את הבניין תוך 10 דקות. לאחר הפינוי הדלת של משרדי הערוץ נאטמה על ידי חיילי צה"ל.

לפי הצו שנמסר לעובדי המקום הסיבה לסגירת המשרדים היא הסתה ותמיכה בפעילות טרור. שר התקשורת, שלמה קרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נמשיך להיאבק בערוצי האויב ולהבטיח את ביטחונם של לוחמינו הגיבורים".

צה"ל פשט על אל-ג'זירה ברמאללה
צה"ל פשט על אל-ג'זירה ברמאללה | צילום: ערוץ אל-ג'זירה
דלת ערוץ אל-ג'זירה ברמאללה
דלת ערוץ אל-ג'זירה ברמאללה | צילום: רויטרס

מחברת החדשות הקטרית אל-ג'זירה נמסר: "חיילים ישראלים פשטו על משרדי אל-ג'זירה ברמאללה, הם גנבו את הציוד שלנו וניסו להשתיק את האמת. אך הקולגות האמיצים שלנו עמדו איתן בפני התוקפנות, בהגנה על הזכות לדווח. עיתונות היא לא פשע".

כוחות צה"ל בדרך למשרדי אל-ג'זירה ברמאללה
כוחות צה"ל בדרך למשרדי אל-ג'זירה ברמאללה | צילום: רויטרס

במאי אישרה הממשלה פה אחד את סגירת הערוץ בישראל, ומיד לאחר ההצבעה, כוחות משטרה פשטו על משרדי הערוץ במלון אמבסדור בירושלים, השימש כנקודת צילום. החוק לסגירת אל-ג'זירה בארץ אושר באפריל השנה בכנסת, כהוראת שעה בצל המלחמה הנמשכת ברצועת עזה. על-פי החוק, ראש הממשלה יכול לאשר לשר התקשורת לנקוט שורת צעדים נגד ערוצים זרים בישראל, באישור הקבינט או הממשלה, במידה והגיע למסקנה כי התכנים המשודרים בערוץ פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. בבית הלבן ובמחלקת המדינה האמריקנית הביעו דאגה מאישור החוק.