ניצן נפל ברצועה; נועם נפגע מ-RPG בחודש שעבר ומת מפצעיו

רס"מ במיל' נועם אשרם, בן 37 מכפר סבא שנפצע מפגיעת RPG בחודש שעבר, מת היום מפצעיו; רס"ל במיל' ניצן שסלר, בן 21 מחדרה, נפל אתמול בקרב בדרום הרצועה. בקרב שבו נהרג רס"ל שסלר נפצע קשה לוחם במילואים מאותו הגדוד. בנוסף, ביממה האחרונה נפצע קשה לוחם הנדסה

זמן צפייה: 12:16

דובר צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסום את שמם של רס"ל במיל' ניצן שסלר, בן 21 מחדרה, לוחם בגדוד 7155, עוצבת "חוד החנית" (55), שנפל אתמול בקרב בדרום הרצועה, ושל רס"מ במיל' נועם אשרם, בן 37 מכפר סבא, לוחם בפלס״ר 5352, עוצבת "ראם" (179), שמת מפצעיו לאחר שנפצע מפגיעת RPG ב-29 בדצמבר בקרב במרכז רצועת עזה.

רס"ל במיל' שסלר יובא למנוחות היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בחדרה. בקרב בו נהרג, נפצע קשה לוחם במילואים מאותו הגדוד. כמו כן, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת "סער מגולן" (7), נפצע אתמול קשה בקרב בדרום הרצועה.

מאז תחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 523 חללי צה"ל, מתוכם 190 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

מירה איילון ובנה ברק, שנהרגו מפגיעת הנ"ט בכפר יובל
מירה איילון ובנה ברק, שנהרגו מפגיעת הנ"ט בכפר יובל

אתמול הובאו למנוחות מירה וברק איילון, אם ובנה שנהרגו מפגיעה ישירה של טיל נ"ט של בביתם בכפר יובל שבגליל העליון. ברק בן ה-45 הוכר כחלל צה"ל מתוקף תפקידו כחבר כיתת הכוננות ביישוב. חיזבאללה לקח אחריות על הירי. שי פישר, נכדתה של מירה ואחייניתו של ברק ספדה להם בדמעות: "אהובים שלי, שלנו. גם במחשבות הכי קשות לא חשבתי שאצטרך להספיד אתכם, בטח שלא את שניכם ביחד. אמא שנרצחה עם הבן שלה בבית שלהם, במטבח. איך אמורים להמשיך לחיות כשאתם כבר לא כאן?".

הפגיעה אירעה כאשר ברק חזר הביתה בעיצומה של המשמרת בכיתת הכוננות, כדי לאכול ארוחת צהריים עם הוריו. אב המשפחה אליהו היה עד ראייה לאסון הכבד, ונפצע בעצמו באורח קל. תמי עמיעד, אחותה של מירה ודודתו של ברק סיפרה: "ברק היה בחור מדהים וחסון, אבא לשתי בנות קטנות. מירה הייתה גננת ואישה חמה, אוהבת ותומכת - שנמצאת שם בשביל כל העולם".