מעבר לים מגנים את גל הטרור: "לא נקבל פגיעה בחפים מפשע"

בסיומו של יום רצחני בו נהרגו שלושה בני אדם בפיגועים בתל אביב ובצפון בקעת הירדן, בארצות הברית גינו את האירועים, כמו גם באיטליה, שבן ארצה נרצח בתל אביב: "ליבנו עם העם בישראל ועם המשפחות". גם ראש עיריית כפר קאסם, ממנה יצא המחבל אל פיגוע הדריסה, גינה: "מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם"

זמן צפייה: 05:43

בסיומו של יום רצחני שכללה פיגוע דריסה סמוך לחוף הים בתל אביב, שבו נרצח אלסנדרו פאריני בן ה-36 מרומא ונפצעו שבעה נוספים, ואת פיגוע הירי בצפון בקעת הירדן בו נרצחו שתי אחיות בנות 16 ו-20 מאפרת, ואם המשפחה נפצעה באורח קשה, הלילה (שבת) גינו מעבר לים את מכת הטרור. בהודעה מטעם ארצות הברית נכתב: "פגיעה באזרחים חפים מפשע מכל לאום היא בלתי מתקבלת על הדעת".

עוד מסרו האמריקנים: "אנו מגנים בחריפות את התקפות הטרור בגדה המערבית ובתל אביב. אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחות הקורבנות וליקיריהם, ומאחלים החלמה מלאה לפצועים. ארה"ב עומדת לצד הממשלה ולצד עם ישראל. אנו נמצאים בקשר הדוק עם השותפים הישראלים, ומאשרים את המחויבות המתמשכת שלנו לביטחונם".

בנוסף לארצות הברית, גם באיטליה, ממנה כאמור הגיע פאריני, הגיבו ומסרו: "ליבנו עם העם בישראל ועם המשפחות". ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני כתבה בטוויטר: "צער עמוק ותנחומים על מותו של אחד מבני ארצנו בפיגוע שאירע בערב בתל אביב. הממשלה נמצאת בקשר עם הרשויות בישראל כדי לעקוב אחר העדכונים והמעורבות האפשרית של אזרחים איטלקים נוספים בתקיפה".

שר החוץ אלי כהן שוחח היום עם שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טייאני, והביע תנחומים על מותו של פארינ: "ישראל ואיטליה עומדות מאוחדות אל מול הטרור המאיים על כולנו. בשיחה עם שר החוץ האיטלקי הבעתי את תנחומי בשם ממשלת ישראל והעם בישראל, ושמעתי משר החוץ טייאני כי ממשלת איטליה עומדת לצידה של ישראל בימים קשים אלה בהם אנחנו נמצאים תחת התקפת טרור ותומכת במאמציה של ישראל להרגעת הרוחות".

המשנה לראש הממשלה מתאו סלביני כתב בטוויטר: "התמונות המגיעות מתל אביב מזעזעות. תנחומים מעומק הלב לבני משפחתו של בן ארצנו שנהרג. תנחומים לפצועים ולעם ישראל". גם באיחוד האירופי גינו בתוקף את האירועים.

אלסנדרו פריני
אלסנדרו פריני

 

זירת הפיגוע בטיילת תל אביב
זירת הפיגוע בטיילת תל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

גם בארץ פורסמו גינויים לאירועים. עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם, ממנה הגיע המחבל בפיגוע בתל אביב, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנו מגנים בתוקף את פיגוע הדריסה הקשה אשר התרחש הלילה, שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר היתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום".

בנוסף לראש העיר, גם חבר הכנסת מטעם רע"מ וליד טאהא הגיב: "אנו מגנים בתוקף את פיגוע הדריסה הקשה אשר התרחש הלילה, שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר היתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום".

השר לשעבר עיסאווי פריג': "יום קשה וכואב. משתתף בצער משפחות ההרוגים ושולח איחולי החלמה לפצועים. אין ולעולם לא תהיה כל הצדקה לפגיעה באזרחים חפים מפשע".

זירת הפיגוע ברחוב קויפמן בתל אביב
זירת הפיגוע בטיילת תל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אלסנדרו פאריני, בן 36 מרומא, הוא ההרוג בפיגוע הדריסה ברחוב קויפמן בדרום תל אביב, ובנוסף נפצעו שבעה תיירים נוספים באורח קל-בינוני. המחבל הוא יוסף אבו ג'אבר, אזרח ישראלי בן 44, תושב כפר קאסם, והוא נוטרל על ידי קצין משטרה וסייר של עיריית תל אביב.

לבתי החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב פונו חמישה פצועים שנפגעו מרכב המחבל, חלקם מבריטניה וחלקם מאיטליה, בהם גבר בן 74, גבר בן 39 ונערה בת 19 שנפצעו באורח בינוני, וכן גבר בן 50 ואישה בת 70 שנפצעו באורח קל. שני פצועים נוספים נמלטו לבית מלון קרוב ובו קיבלו טיפול רפואי. ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטי הפיגוע, והנחה את משטרת ישראל לגייס את כל פלוגות מג"ב במילואים, ולצה"ל לגייס כוחות נוספים אל מול מתקפת הטרור.

המחבל שנסע מצפון לדרום ברחוב קויפמן דרס הולכי רגל על שביל האופניים, ואז רכבו התהפך בגן צ'רלס קלור. קצין המשטרה שהיה בתחנת דלק סמוכה שמע רעש והבחין ברכב ההפוך, וכן במספר אנשים שרועים על הרצפה. יחד עם הסייר הוא ניגש לרכב, וזיהה כי הנהג מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו. השוטר והסייר ירו לעבר המחבל והרגו אותו.

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
חיילים בודקים רכבים לאחר הפיגוע | צילום: רויטרס

בנוסף מוקדם יותר היום נרצחו שתי אחיות בנות 20 ו-16 מההתנחלות אפרת בפיגוע ירי סמוך לצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן. אם המשפחה, בת 48, נפצעה באורח אנוש. שב"כ וצה"ל מנהלים מצוד אחר המחבלים.

הפיגוע בבקעה התרחש לפני הצהריים כאשר מחבלים הגיעו ברכב פלסטיני לצומת חמרה שבצפון הבקעה, ביצעו ירי לעבר רכב המשפחה, שהתדרדר לשוליים, ואז ירו לעברו שוב. שתי האחיות ישבו במושב הקדמי ונהרגו כתוצאה מהירי.

אימן של השתיים ישבה במושב האחורי וככל הנראה נפצעה בעיקר מתאונת הדרכים שנגרמה מהפיגוע, ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים עם פגיעה רב-מערכתית, שם היא נותחה ולאחר מכן נמסר בבית החולים שמצבה מוסיף להיות אנוש. אב המשפחה נסע ברכב לפניהן והיה עד לאירוע.