בתום מצוד: נעצר בשכם מחבל שהיה מעורב בפיגועי ירי

חאלד עאדל עא-והאב טבילה, בן 29 משכם, נעצר על-ידי לוחמי ימ"מ וצה"ל בהכוונת שב"כ: "היה מעורב בפיגועי ירי ופעילות ביטחונית נוספת נגד מטרות ישראליות". בהוראת הדרג המדיני: סגר כללי יוטל על יהודה ושומרון ביום כיפור, והמעברים ברצועת עזה ייסגרו

זמן צפייה: 01:23

צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול הודיעו כי לוחמי ימ"מ עצרו הלילה (שישי) בשכם מחבל שהיה מעורב בפיגועי ירי. "בפעילות משותפת של לוחמי הימ"מ עם צה"ל, בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ, נעצר בשכם חאלד עאדל עא-והאב טבילה, בן 29, שבחודשים האחרונים התנהל כמבוקש והיה מעורב בפיגועי ירי ופעילות ביטחונית נוספת נגד מטרות ישראליות", נמסר בהודעה משותפת של הכוחות.

"במהלך הפעילות, לוחמי הימ"מ כיתרו את בית המבוקש ופעלו עד שיצא מהבית והסגיר את עצמו", נאמר עוד. בהודעה נכתב כי "במהלך הפעילות, חשודים יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הלוחמים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. המבוקש שנעצר הועבר להמשך חקירת שב"כ, אין נפגעים לכוחותינו".

כוח צה''ל בשומרון. ארכיון
כוח צה''ל בשומרון. ארכיון | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

בתוך כך, צה"ל הודיע הבוקר כי בהתאם להערכת מצב ביטחונית ובהוראת הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך יום כיפור. הסגר יחל ביום ראשון, 24 בספטמבר, ב-00:01. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שני ב-23:59, מוצאי יום הכיפורים, בכפוף להערכת מצב. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים". הטלת הסגר בשאר חגי תשרי תיקבע בהמשך ובהתאם להערכת מצב.

הרמטכ''ל בוועדת החוץ והביטחון
הרמטכ''ל הרצי הלוי (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר, לרגל ציון 50 שנים לפרוץ מלחמת יום הכיפורים, פרסם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי איגרת מיוחדת למשרתי צה"ל. הוא כתב כי "המלחמה, שנפתחה בהפתעה, הסתיימה כשכוחות צה"ל מאיימים על בירות מצרים וסוריה, וכופים עליהן הפסקת אש. בהחלטותינו בדרג הצבאי ובמעשינו בשדה הקרב אנו נושאים באחריות לגורלה של אומה. ידעו אויבינו כי רוח לוחמי צה"ל ולכידות שורותיו אינן נופלות מאלה של לוחמי יום הכיפורים, וכי צה"ל מוכן כתמיד גם לעימות צבאי רב-זירתי אם יידרש לו".

בנוסף, הרמטכ"ל נפגש ביום שלישי האחרון עם משפחתו של הרמטכ"ל במלחמת יום הכיפורים, רב-אלוף (בדימוס) דוד "דדו" אלעזר ז"ל - ואמר: "לנו יש זכות גדולה ללמוד מדוגמה ומופת, להתבונן למעלה ולומר ׳'אם יהיו מבחנים קשים - ככה אנחנו רוצים להיות׳'".

Whatsapp Image 2023 04 05 At 0
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס

המשטרה: "עלייה בהתרעות לפיגועים בחגים, מי שיכול - שיישא נשק"

בשבוע שעבר עדכנה ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל, ניצב סיגל בר-צבי את סגל הפיקוד הבכיר, על אודות ההיערכות להמשך החגים - בדגש על יום הכיפורים. "אנחנו קוראים לציבור שיש ברשותו נשק ומיומן לעשות בו שימוש בעת הצורך - לשאת את נשקו בימים אלו", אמרה.

לדברי ניצב בר-צבי, "מדי שנה, לקראת חגי תשרי, הועלתה רמת הכוננות באזורים מסוימים ברחבי המדינה, בדגש על הערים ירושלים, תל אביב ומוקדי התפילות והבילוי. בשבועות שקדמו לחגי תשרי נרשמה עלייה במספר ההתרעות. בעקבות זאת, משטרת ישראל, יחד עם כלל ארגוני החירום הלאומיים, מקיימת הערכות מצב משותפות שבהן נקבע מדרג ההיערכות. העלייה במספר ההתרעות, יחד עם ההסתה לטרור שגברה אף היא לקראת חגי תשרי, הביאה אותנו להיערכות מיוחדת שבמסגרתה אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרסים ברחבי הארץ מדי יום - זאת על מנת למנוע אירוע פח"ע ולאבטח מקומות תפילה, מקומות בילוי ואת הציבור בכלל לאורך כל תקופת החגים.

עוד נמסר כי "מטרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת בתקופה זו היא להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה. משטרת ישראל ערוכה לתת את המענה הנדרש בכל מקום ברחבי מדינת ישראל מהאוויר באמצעות מסוקי המערך האווירי, מהים באמצעות כוחות השיטור הימי ומהיבשה באמצעות כלל יחידות השיטור, לוחמים ומתנדבים, לרבות יחידות החילוץ ברחבי הארץ".