נהרס בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים בי-ם

צה"ל פוצץ הבוקר את ביתו של המחבל איסלאם פארוח במזרח ירושלים, שביצע את פיגוע המטענים המשולב בנובמבר אשתקד שבו נרצחו אריה שצ'ופק, בן 16, וטדסה טשומה, בן 50. עימותים פרצו במקום והפלסטינים דיווחו על שישה פצועים

פיצוץ בית המחבל בירושלים

צה"ל פוצץ בלילה (חמישי) את ביתו של איסלאם פארוח, המחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים בחודש נובמבר, שבו נרצחו אריה שצ'ופק (16), וטדסה טשומה (50). במהלך פעילות הכוחות פרצו במקום עימותים קשים ואף בוצע ירי לעבר הכוחות. על-פי דיווחי הפלסטינים, שישה נפצעו בעימותים.

אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בירושלים
אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בירושלים
טדסה טשומה
טדסה טשומה
המחבל איסלאם פארוח
המחבל איסלאם פארוח

בחקירתו סיפר פארוח כי ניהל קשרים עם תומכי דאעש אחרים, בהם פרופסור למשפט לאומי ועוזרו, תושבי ארצות הברית. המשטרה הגיעה אליהם וגירשה אותם מישראל. לפי כתב האישום נגדו, המחבל גם תכנן לפוצץ מטען רב עוצמה עם בלון גז על כוחות הצלה שיגיעו לטפל בפצועים שנפגעו מפיצוץ המטען הראשון. בעקבות תקלה במנגנון ההשהייה, החליט שלא לפוצץ את המטען רב העוצמה שתכנן להפעיל בצומת רמות.

המחבל, ללא רקע ביטחוני קודם, התגורר לסירוגין בכפר עקב שבמזרח הבירה וברמאללה, והוא מהנדס מכונות במקצועו. מחקירת שב"כ וימ"ר ירושלים עלה כי הוא פעל מאידיאולגיה סלפית-ג'יהאדיסטית המזוהה עם דאע"ש, וכי הוא ביצע את הפיגועים לבדו.

המחבל איסלאם פארוח שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים
המחבל איסלאם פארוח שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים

במסגרת החקירה עלה שפארוח צרך תכני טרור, ובין היתר מצפייה בהם למד אודות ייצור חומרי נפץ וביצע ניסויים בבור אותו חפר בשטח פתוח באיזור בנימין, שם גם ייצר את מטעני הנפץ. בבור שאותר ופוצץ הוסתרו חומרי גלם ליצור מטענים נוספים, וכן נתפס ברשות המפגע נשק מסוג קרלו. במהלך המרדף אחריו נתפס מטען נוסף מוכן להפעלה, ומהחקירה עלה שהוא התכוון לבצע באמצעותם פיגועים נוספים.