גלנט רומז לתמרון, בשיחה עם לוחמים בצפון: "נפעיל גם אתכם"

שר הביטחון הגיע להערכת מצב בגבול הצפון, ובשיחה עם לוחמים התייחס לחיסול נסראללה ולהמשך המערכה מול חיזבאללה: "החיסול הוא שלב חשוב מאוד, אבל זה לא הכל; כל מה שצריך לעשות - נעשה. המטרה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם"

זמן צפייה: 01:02

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר (שני) לגבול הצפון שם נפגש עם לוחמי חטיבה 188 ולוחמי חטיבת גולני. גלנט אמר: "החיסול של נסראללה זה שלב חשוב מאוד, אבל זה לא הכל. אנחנו נפעיל את כל היכולות שיש לנו, ואם מישהו לא הבין בצד השני למה הכוונה - אז מדובר בכל היכולות. ואתם חלק מהמאמץ הזה. אנחנו סומכים עליכם שתהיו מסוגלים לבצע כל דבר".

בסיור קיבל שר הביטחון סקירה מתת-אלוף קובי הלר, מפקד מרכז האימונים ביבשה, ומאלוף משנה אור וולז׳ינסקי, מפקד חטיבה 188, על מוכנות הכוחות לאפשרות של הרחבת המערכה במרחב הגבול.

עוד אמר בשיחה עם לוחמים ועם מפקדי הגדודים והפלוגות בחטיבה 188: "אני אומר כאן לאנשי המילואים ולאנשי הסדיר, כל מה שצריך לעשות - נעשה. המטרה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. עבור החזרת תושבי הצפון אנחנו נהיה מוכנים לעשות כל מאמץ. זו המשימה שלכם, זו המשימה של צה"ל וזה מה שנעשה. נפעיל את כל מה שצריך - את הכוחות שלכם, כוחות אחרים, מהאוויר, מהים וגם מהיבשה. שיהיה בהצלחה".

יואב גלנט בגבול הצפון
יואב גלנט בגבול הצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט קיים גם פגישה עם ראשי המועצות החברים בפורום ״קו העימות״, הוא שמע את דברי ראשי המועצות, וסקר בפניהם את התפתחות המערכה נגד חיזבאללה, עבור שינוי המצב הביטחוני והשבת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני.

גלנט אמר לראשי המועצות דברים ברוח דומה לדבריו ללוחמים: "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב - הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב של החזרת התושבים לבתיהם. את זה אנחנו נעשה, וכמו שאמרתי כאן לפני חודש: אנחנו נעביר את מרכז הכובד, כך אני אומר עכשיו: אנחנו נשנה את המצב ונחזיר את התושבים הביתה בכל מעמד שהעניין יידרש".

בדיון, בו השתתפו שר הפנים משה ארבל ומפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, השר גלנט הדגיש בפני ראשי המועצות כי יפעל לטיפול בפערי הביטחון והמיגון הקיימים במועצות.

שר הביטחון אמר בסיום הדיון: "לפני חודש הבהרתי בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, שצריך לקבוע מטרת מלחמה נוספת וזה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. הפעולה שמתבצעת עכשיו היא למעשה חלק מהיישום של העניין הזה, ככה נראית העברה של מרכז כובד – חיסול נסראללה, חיסול הטילים, הרקטות, פגיעה בבכירים, והדבר הזה נשען על הצלחות מודיעיניות ומבצעיות מרשימות מאוד".

השר הוסיף: ״אני הגעתי לכאן מהגבול ממש, ממעבר עם הכוחות, עם המפקדים על תוכניות ועל אפשרויות לפעולה מסוגים שונים, וראיתי את הכוחות - הם ערוכים, הם חזקים, הם נמצאים בשיתוף פעולה הדוק. יש לנו את הלוחמים הכי טובים והכי מנוסים שהיו לנו אי פעם כי מה שעבר עליהם בשנה האחרונה לא עבר על אף חייל במדינת ישראל לפחות ממלחמת השחרור, אין עוד דברים כאלה, הם נלחמים ברצף״.

״אני חושב שהקשר הזה: חזית - עורף, הוא קשר חיוני והוא תמיד היה מאפיין מאוד מרכזי של מדינת ישראל שנשענה על ההתיישבות כמרכיב מפתח בביטחון ולהפך, הביטחון צריך להיות מרכיב מפתח בשביל ההתיישבות", הוא סיים את דבריו: "אז אנחנו על הקשר הזה, אנחנו נמשיך ונעבוד ונשלים את המשימה שלנו, אבל אני מניח שכל מי שמסתכל עכשיו על השבועיים האחרונים ונזכר אולי בדברים שאמרתי לפני קצת פחות משנה - ״אם חיזבאללה יעבור את הקו האדום אנחנו נדע מה לעשות״, אז הוא עבר את הקו האדום ואנחנו פועלים. ועכשיו אנחנו ננצל את ההצלחה שלנו ונביא למצב שונה על מנת שיוכלו לחיות פה כמו שצריך לאורך עשרות שנים".

יואב גלנט בפגישה עם ראשי הרשיות בצפון
יואב גלנט בפגישה עם ראשי הרשיות בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט בפגישה עם ראשי הרשיות בצפון
יואב גלנט בפגישה עם ראשי הרשיות בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הבוקר דווח ב"וול סטריט ג'ונל", המסתמך על מידע שמסרו גורמים המעורים בפרטים, כי כוחות מיוחדים ישראלים ביצעו פשיטות מצומצות וממוקדות בדרום לבנון, וזאת לשם איסוף מודיעין לקראת תמרון קרקעי אפשרית שעשוי להתחיל באופן רשמי כבר במהלך השבוע.

הפשיטות, כך לפי הדיווח, שכללו כניסה למנהרות של ארגון הטרור הממוקמות לאורך הגבול עם ישראל, התרחשו לאחרונה כמו גם במהלך החודשים האחרונים כחלק מהמאמץ הנרחב של ישראל לפגוע ביכולות חיזבאללה לאורך הגבול.