"ניו יורק טיימס": ישראל גילתה רשת כספים של חמאס - ולא פעלה

לפי התחקיר, כבר ב-2018 הצליח המוסד לשים את ידיו על מסמכים שחשפו קרן השקעות שמימנה את פעולות הטרור של חמאס באמצעות חברות קש באלג'יריה, איחוד האמירויות, טורקיה וסודן. עוד לפי התחקיר, בישראל ידעו על כך שנים - אך לא עשו דבר. איש מוסד לשעבר שצוטט בתחקיר אמר כי תדרך את נתניהו "אישית, אך הוסיף כי "לא היה לו אכפת"

זמן צפייה: 02:12

ב"ניו יורק טיימס" פורסם היום (שבת) תחקיר שלפיו כבר ב-2018 הצליח המוסד לשים את ידיו על מסמכים שחשפו קרן השקעות שמימנה את פעולות הטרור של חמאס באמצעות חברות קש באלג'יריה, איחוד האמירויות, טורקיה וסודן. עוד לפי התחקיר, בישראל ידעו על כך במשך שנים - אך לא עשו דבר נגד רשת הכספים. איש מוסד לשעבר שצוטט בתחקיר אמר כי תדרך את נתניהו "באופן אישי" על אודות תיק ההשקעות המדובר, "אך לא היה לו אכפת".

כאמור, ב-2018 ישראל עלתה על תיק ההשקעות של חמאס, שאפשר בין היתר את המשך פעילות הטרור נגד ישראל. למרות שהמידע הועבר, בירושלים לא עשו דבר על מנת לפגוע בתיק ההשקעות ובכך לפגוע ביכולת המימון שלו לטרור.

לפי התחקיר, רשת ההשקעות של חמאס כללה, בין היתר, מכרות, חוות לגידול עופות וחברת תשתיות בסודן, שני גורדי שחקים באיחוד האמירויות, חברת קבלנות באלג'יריה וחברת השקעות נדל"ן בטורקיה - שאף נסחרה בבורסה באנקרה.

מחלקות הפיננסים בגופי המודיעין הישראלי והאמריקני לא הצליחו להביא לסיכול תיק ההשקעות של חמאס, שהזרים לו מאות מיליוני דולרים למימון טרור.