שב"כ חשף: סוכל פיגוע מטען של חיזבאללה נגד בכיר ביטחוני לשעבר

לפי שב"כ, חיזבאללה תכנן להוציא לפועל את הפיגוע כבר בימים הקרובים. היעד: בכיר לשעבר במערכת הביטחון שזהותו לפי שעה אסורה בפרסום. "למטען הוצמד מנגנון הפעלה מרחוק, מבוסס מצלמה וסלולר, לטובת הפעלתו מלבנון על-ידי חיזבאללה", נמסר. "היערכות מבצעית ופעילות הכוחות מנעה את הפיגוע בשלבי המימוש האחרונים"

זמן צפייה: 04:51

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי חשף היום (שלישי) כי סוכל פיגוע מטען מטעם חיזבאללה, אשר יועד כנגד בכיר לשעבר במערכת הביטחון - ותוכנן לצאת אל הפועל בימים הקרובים. לפי ההערכה, תשתית הטרור שעומדת מאחורי התכנון היא זו שביצעה את ניסיון הפיגוע בפארק הירקון בספטמבר אשתקד.

במסגרת המבצע, השב"כ חשף מטען מסוג כלימגור המוכר בשימוש של חיזבאללה, אשר יועד לפגיעה באישיות. למטען הוצמד מנגנון הפעלה מרחוק, מבוסס מצלמה וסלולר, לטובת הפעלתו מלבנון על-ידי חיזבאללה. היערכות מבצעית ופעילות הכוחות מנעה את הפיגוע בשלבי המימוש האחרונים.

יצוין כי מדובר במטען דומה במאפייניו למטען הכלימגור שהופעל על-ידי חיזבאללה בפארק הירקון בתל אביב ב-15 בספטמבר 2023, אשר יועד לפגוע בבכיר ישראלי, והערכה במערכת הביטחון היא שהגורמים בחיזבאללה המעורבים באירוע הנוכחי עמדו מאחורי ניסיון הפיגוע אשתקד.

מטען מסוג כלימגור שנועד לפגוע באישיות ביטחונית בכירה לשעבר
המטען מסוג כלימגור שנועד לפגוע באישיות ביטחונית בכירה לשעבר | צילום: תקשורת שב"כ

עוד נמסר משב"כ: "היערכות מבצעית ופעילות הכוחות מנעה את הפיגוע בשלבי המימוש האחרונים.. האישיות המדוברת עודכנה על ידי גורמי הביטחון ומתודרכת בהתאם. בשלב זה לא ניתן להרחיב פרטים מעבר לכך. יודגש כי התשתית היתה תחת מעקב לאורך זמן. שב"כ יחד עם שותפיו במערכת הביטחון יוסיף ויפעל בכלל היכולות העומדות לרשותו לניטור וסיכול פעילות הטרור של חיזבאללה".

זירת הפיצוץ בפארק הירקון
זירת הפיצוץ בפארק הירקון, ספטמבר 2023

מטען החבלה התפוצץ בספטמבר אשתקד באזור גן הבנים שבמערב פארק הירקון, סמוך לנמל תל אביב. לא היו נפגעים, ולפי הערכות המטען היה מיועד לאיסוף על-ידי גורם אחר - אך התפוצץ באופן לא מתוכנן. שני חשודים נעצרו, ואחד מהם אף קשר את עצמו למקרה והודה שהטמין את המטען. השניים, תושבי אל-עיזריה, עיירה פלסטינית במזרח ירושלים, בעלי תעודת זהות כחולה.