דיווח: מפקד כוח קודס נחקר בחשד לקשר עם ישראל - ולקה בליבו

לאחר הדיווחים על מותו והכחשתם על ידי גורמים באיראן, מקורות מסרו ל"סקיי" בערבית כי איסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס, נחקר בטהרן עם ראש לשכתו בחשד לקשר עם ישראל - ולקה בליבו. הוא הובהל לבית חולים

אסמאעיל קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני כמפקד כוח קודס
אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה | צילום: חדשות 13

מקורות באיראן מסרו היום (חמישי) לרשת "סקיי" בשפה הערבית כי איסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, נחקר בטהרן עם ראש לשכתו בחשד לקשר עם ישראל - ולקה בליבו. הוא הובהל לבית חולים. מוקדם יותר היום דווח ב-Middle East Eye כי קאאני וצוותו מוחזקים ומתושאלים על ידי משמרות המהפכה - בשל חקירת הרג מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה.

דיווח זה מגיע ברקע היעלמותו של מפקד כוח קודס, איבוד הקשר עימו - והדיווחים על מותו בהפצצות צה"ל בדאחייה שבביירות שיועדו לחיסול יורשו של נסראללה, השאם סאפי א-דין. סגנו של קאאני, איראג' מסג'די, הכחיש השבוע את הדיווחים, ואמר לתקשורת הממלכתית ברפובליקה האסלאמית: "מצבו טוב, הוא בריא ושלם".

תקיפות עוצמתיות בלבנון
התקיפה בלב הדאחייה בביירות - במטרה לחסל את יורשו של נסראללה | צילום: רויטרס

עם זאת, שני בכירים ביטחוניים באיראן אמרו עוד לפני כן לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי לא שמעו ממנו מאז התקיפות בביירות בסוף השבוע שעבר.

קאאני כיהן כסגנו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, עד לחיסולו בשנת 2020 - אז המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מינה אותו למפקד כוח קודס החדש.