אחרי הפיגוע באריאל: ישראל מונעת מאות היתרי כניסה לבני משפחת המחבל

קצת יותר מיממה לאחר הפיגוע המשולב והרצחני אתמול באריאל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי בצה"ל ימנעו את כניסתם של מאות מבני משפחת המחבל שביצע אתמול את הפיגוע באריאל. כמו כן, המתאם הודיע על מניעת מאות היתרי הכניסה, העבודה והשהייה של בני משפחתו

מחסום שועפאט בירושלים
מחסום שועפאט בירושלים (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קצת יותר מיממה לאחר הפיגוע המשולב והרצחני אתמול באריאל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן הודיע הערב (רביעי) כי בצה"ל ימנעו את כניסתם של מאות מבני משפחת המחבל מוחמד סוף, שביצע אתמול את הפיגוע. זאת, בתום הערכת מצב שקיים עליאן יחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי. כמו כן, המתאם הודיע על מניעת מאות היתרי הכניסה, העבודה והשהייה של בני משפחתו. שר הבטחון בני גנץ אישר את ההחלטה.

מדוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי ההחלטה התקבלה "בהמשך למדיניות הנהוגה בשנה האחרונה, כשנמנעה כניסתם לישראל של כ-3,000 קרובי משפחה של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון".

אמבולנסים בזירת הפיגוע באריאל
אמבולנסים בזירת הפיגוע באריאל | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

הפיגוע אתמול התרחש במספר זירות, כאשר בסביבות השעה 9:25 הגיע המחבל, מוחמד סוף בן 19 מהכפר חארס, חמוש בסכין לשער הכניסה המערבי של אזור התעשייה אריאל. שם הוא עבר תהליך בידוק ביטחוני שגרתי כדי להיכנס למתחם, ואז שלף סכין, דקר את המאבטח ופצע אותו באורח קל. המאבטח הצליח אמנם להתעשת מהר, אבל כיוון שהיה נמצא במקום עמוס אנשים הוא ירה כמה יריות באוויר.

לאחר מכן המחבל הצליח להימלט לתחנת דלק שנמצאת בסמוך למקום, שם דקר שלושה אנשים והביא למותם של שניים מהם, לדיגין ואשכנזי. לאחר מכן הוא גנב רכב ברלינגו, פצע את בעל רכב ונסע מערבה על כביש 5.

המחבל הגיע עד אזור צומת פדואל בכביש 5, אז התנגש ברכב אחר ודרס למוות את תמיד אביחי. כתוצאה מכך, הרכב הושבת. נהג של רכבת BMW שהגיע לאזור התאונה עצר כדי לסייע לאזרח שנדרס, וברגע הזה המחבל מנצל את ההזדמנות, מחליף רכב וגונב את ה-BMW.

תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי
תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי. נרצחי הפיגוע באריאל | צילום: באדיבות המשפחה

המחבל המשיך לכיוון מחסום חוצה שומרון, וכשהבין שמולו יש מחסום משטרתי והוא עומד להיעצר הוא עשה פרסה והחל לנסוע נגד כיוון התנועה על כביש 5. ברגע הזה חייל תותחנים שנמצא בחופשה, יחד עם לוחם נוסף בתפקיד ואזרחים נוספים, יורים על המחבל ומנטרלים אותו, בין גיתי אבישר לחוצה שומרון למחסום. היום ואתמול הובאו למנוחות שלושת הנרצחים בפיגוע: מוטי אשכנזי, תמיר אביחי ומיכאל לדיגין.