חשש בארה"ב מנקמה איראנית: "עובדים עם ישראל על הגנה"

בכיר אמריקני אמר ל-CNN כי בממשל ביידן מודאגים ממתקפה איראנית אחרי חיסול נסראללה - אך לא הוסיף פרטים בנוגע לאופייה. משרד החוץ האיראני: "פשעיה של ישראל לא יישארו בלי תגובה". סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, נאם לראשונה מאז החיסול: "איבדנו חבר ומנהיג"

זמן צפייה: 00:46

לאחר חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בממשל ביידן מביעים הבוקר (שני) חשש מנקמה איראנית. בכיר אמריקני אומר ל-CNN כי מתגבשת תוכנית הגנה לקראת תקיפה אפשרית. אמש אמר ביידן כי "חייבים להימנע ממלחמה כוללת". על רקע הדברים, איראן שיגרה איום: "פשעיה של ישראל לא יישארו בלי תגובה". סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר בנאום ראשון מאז החיסול: "איבדנו מנהיג ואח. הלחימה תהיה ארוכה, אך אנו ערוכים לכניסה קרקעית של ישראל".

הבכיר האמריקני שצוטט סירב לומר איזה סוג של מתקפה צפוי להגיע מאיראן, או לציין את המהלכים שמבצע צבא ארה"ב. ממשל ביידן עמד בראש ההגנה הרב-לאומית על ישראל במהלך חודש אפריל, כשאיראן שיגרה למעלה מ-300 כטב"מים וטילים לעבר ישראל בתגובה לתקיפת בכירים במשמרות המהפכה בשגרירות איראן בסוריה. בתוך כך, ברוסיה גינו היום את חיסול נסראללה: דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר כי המהלך "יוביל לאי-יציבות משמעותי באזור".

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן
עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן | צילום: רויטרס

בתוך כך, בצל המתיחות הביטחונית הגואה בישראל בעקבות החיסול, מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, ביקר אתמול ברשויות הצפון, ואמר: "תהיו קשובים, תהיו דרוכים ותקפידו על ההנחיות - זה מציל חיים". מילוא הוסיף: "ההיערכות שלנו בעורף מבוססת על שלושה מרכיבים עיקריים: הגנה אווירית, התרעה, וההתנהגות שלכם האזרחים". מילוא המשיך: "ההגנה האווירית היא לא הרמטית, יש זליגות כמו שאתם רואים גם כאן לכן ששומעים התרעה נכנסים מיד למרחב המוגן. אם אין לכם מרחב מוגן תקני, בוחרים את המרחב הכי מוגן שיש ונכנסים אליו זה פשוט מציל חיים".

כוח צה"ל בגבול עם לבנון
כוח צה"ל בגבול עם לבנון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

דיווח: יחידות מיוחדות אספו מודיעין במנהרות חיזבאללה וערכו פשיטות בדרום לבנון לקראת כניסה קרקעית

לפי וול סטריט ג'ורנל, כוחות מיוחדים ישראלים ביצעו פשיטות מצומצות וממוקדות בדרום לבנון, כדי לאסוף מודיעין לקראת תמרון קרקעי אפשרי שעשוי להתחיל באופן רשמי כבר במהלך השבוע, כך לפי גורמים המעורים בפרטים.

הפשיטות, שכללו כניסה למנהרות של חיזבאללה הממוקמות לאורך הגבול, התרחשו לאחרונה כמו גם במהלך החודשים האחרונים. זאת כחלק מהמאמץ הנרחב של ישראל לפגוע ביכולות חיזבאללה לאורך הגבול, טענו הגורמים - והוסיפו כי "העיתוי יכול להשתנות".