מתיחות בדרום: 4 שיגורים לעוטף עזה, רקטה אחת יורטה

סמוך ל-21:00 נשמעה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול - לראשונה מאז מבצע "עלות השחר" באוגוסט. צה"ל: "מדובר בשיגור אחד שיורט על-ידי כיפת ברזל". לא דווח על נזק או נפגעים. כשעה לאחר מכן: 3 שיגורים שנפלו ברצועה

זמן צפייה: 01:04

התרעת צבע אדום נשמעה הערב (חמישי) ביישובים נירים, כיסופים ויישובים נוספים צמודי גדר שבמועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפילות או על נפגעים. כיפת ברזל הופעלה ויירטה אותה. כשעה לאחר מכן עדכנו בצה"ל על שלושה שיגורים נוספים שנפלו בשטח הרצועה: "התרעה הופעלה ביישומון בלבד". מדובר בירי הראשון לעבר ישראל מאז מבצע "עלות השחר" בחודש אוגוסט.ההערכה היא שמדובר בתגובה לפעילות צה"ל בתוך ג'נין

מוקדם יותר הודיעו בצה"ל, מג"ב ושב"כ כי המחבל שחוסל היום, פארוק סלאמה, היה מעורב באירוע בו נהרג רב-נגד נעם רז בפעילות בג'נין בחודש מאי האחרון. סלאמה שויך לארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, עוד נמסר כי בפעילות נעצרו חמישה מבוקשים נוספים.

פארוק סלאמה, מחבל הג'יהאד האיסלאמי שנהרג בג'נין
פארוק סלאמה (ימין), מחבל הג'יהאד האיסלאמי שנהרג בג'נין

בהודעה המשותפת נמסר כי המחבל היה חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות" ובשיתוף פעולה עם פעילים בה, במטרה להוציא לפועל פיגועים "משמעותיים". עוד נאמר כי במהלך הפעילות שבוצעה פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. סלאמה נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו במרדף אחריו במהלכו הוא שלף נשק לעברם, נורה ונוטרל. בנוסף, ירו לעבר חמושים שירו לעברם, וזוהו פגיעות.

עוד נאמר כי במהלך הפשיטה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים כשברשותם אקדח ונשק מסוג M16. בנוסף, הוחרם האקדח שהמבוקש כיוון לעבר הלוחמים. אין נפגעים מכוחות הביטחון, והמבוקשים שנעצרו הועברו לחקירה.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שוחח עם מפקד יחידת המסתערבים ושיבח את פעילות הכוחות: "באור יום, ובמרחב סואן פעלתם בנחישות ובגבורה יוצאת דופן. תחת סכנה ואיום ממשי לכוחותינו הצלחתם לסכל את המבוקש שעסק בפעילות טרור משמעותית ואף היה מעורב באירוע בו נפל לוחם הימ"מ רנ"ג נעם רז ז"ל. נמשיך לרדוף ולפגוע בכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון".

לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין
לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין | צילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של רז התייחסה לחיסול המחבל: "חצי שנה אחרי נפילתו בקרב של נעם אהובינו, המשיך השב"כ והצבא את דרכו של הימ"מ, להביא צדק לעולם ולהכרית את אויבינו, את הרוע בעולם. המשפחה מלאת הערכה ותודה לאל ולכוחות הביטחון שפועלים ללא לאות במקצועיות, נחישות ונאמנות. כשעדכן אותנו היום ראש השב"כ על סגירת המעגל, התרגשנו לגלות שבדיוק היום חלפה חצי שנה מאז הפעם האחרונה שראינו את נעם, ביום הולדתו. ומאז לא שב".