מיכאל לדיגין שנרצח בפיגוע נטמן: "אהב את ישראל, רצה לעלות ארצה"

מיכאל לדיגין, נהג משאית בן 36 מבת ים ואב לשניים, הובא למנוחות בבית העלמין בבת ים. אלמנתו: "מאחלת שאף משפחה לא תיכנס למעגל השכול". מוקדם יותר התקיימה הלווייתו של מוטי אשכנזי, שנרצח גם הוא בפיגוע ליד אריאל: "אדם אופטימי ונעים הליכות"

זמן צפייה: 02:18

מיכאל לדיגין, אחד משלושת הנרצחים בפיגוע המשולב והרצחני אתמול באריאל, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין שבבת ים. לדיגין היה בן 36 במותו, אב לשניים, שעלה לארץ לפני 5 שנים ועבד כנהג משאית. אתמול הוא נדקר למוות בתחנת הדלק בצומת גיתי אבישר, במהלך מסע ההרג של המחבל מוחמד סוף מהכפר חארס.

יבגניה, אלמנתו של מיכאל, ספדה לו ואמרה: "אני מאחלת שאף משפחה לא תיכנס למעגל השכול. אני אספר משהו על מיכאל: בעלי אהב את ישראל, ורצה להעלות, הוא לא הבדיל בין ישראלים ואזרחים. תמיד כשהייתה תאונת דרכים הוא לא הבחין מי פגוע, הוא עצר ראשון כדי להעניק עזרה. זאת דוגמה קטנה לאיזה איש היה בעלי".

הנרצח השני בפיגוע באריאל: מיכאל לדיגין, בן 36 מבת ים
הנרצח השני בפיגוע באריאל: מיכאל לדיגין, בן 36 מבת ים | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90/ באדיבות המשפחה

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים, נשא גם הוא דברים בהלוויה: "אתמול בנו של מיכאל ביקש מתנה לנובי גוד, שאלתי אותו מה אתה רוצה, הוא אמר לי את אבא. זאת מתנה שלא נוכל להעניק לו".

יותר מוקדם היום הובא למנוחות בבית העלמין ביבנה מוטי אשכנזי, אב לשלושה וסב לשני נכדים, שעבר כנהג כנהג בחברת "אמישראגז". אתי, גיסתו של מוטי סיפה על "אדם אופטימי, תמיד רגוע, אוהב לעזור, נעים הליכות ושקט, שהמשפחה הייתה ערך עליון עבורו". עוד הוסיפה אתי וסיפרה כי "הוא היה יוצא לעבודה בשמחה, הוא היה איש של עבודה. הוא אהב נסיעות ארוכות, אהב לנשום את האוויר הפתוח של הארץ על הבוקר, זה החייה אותו".

תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי
תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי. נרצחי הפיגוע באריאל | צילום: באדיבות המשפחה

אתמול הובא למנוחות תמיר אביחי, בן 50 מקריית נטפים, שנדרס למוות במהלך הימלטותו של המחבל בכביש 5. שחר, בתו, אמרה בהלוויה: "אבא המלך שלי, למה הלכת בלי להגיד שלום אתה החבר הכי טוב שלי. היחידי שמכיל אותי ויודע איך להיכנס לי ללב. הייתי נותנת הכל ושתגיד שעבדת עלינו. איך עזבת אותי אתה החבר הכי טוב שלי אני מצטערת אם לא אמרתי מספיק - אתה האבא הכי טוב בעולם. אבא אתה עברת איתי הכל. כל החיים רצית שיהיה לי טוב ועכשיו לא טוב לי. אבא זאת אני בבקשה אתה לא יכול לשמור אותי לבד".

זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל
זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

אתמול בערב הגיע הרמטכ"ל אביב כוכבי אל זירת הפיגוע באריאל, בו נרצחו שלושה בני אדם, ושמע את סקירותיהם של אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט. בשורה התחתונה בצה"ל מאוד מאוכזבים מהתנהלות כלל הכוחות באירוע, להוציא את גבורתם של טירון בשריון ולוחם גולני שניטרלו את המחבל, באיחור של 16 דקות.

בתום ביקורו בזירה אמר הרמטכ"ל: "הפיגוע היום הוא פיגוע קשה ורצחני, שהיה צריך להסתיים אחרת. אנו נתחקר ונלמד את הלקחים. אני מוסר את תנחומיי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. מי שנטרלו את המחבל היו לוחמים צעירים אשר חתרו למגע ופעלו בקור רוח על מנת להביא לסיום מסע ההרג הרצחני. צה"ל ימשיך במבצע 'שובר גלים' ככל שיידרש ויפעל בכל מקום ובכל זמן, על מנת לממש את משימתו ולשמור על תחושת הביטחון של התושבים הגרים בישראל יום יום".

רכב מעורב בתאונה שביצע המחבל בכביש 5
רכב מעורב בתאונה שביצע המחבל בכביש 5 | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

הפיגוע אירע אתמול באזור אריאל, והתרחש בכמה זירות. בסביבות השעה 9:25 הגיע המחבל, מוחמד סוף בן 19 מהכפר חאריס, חמוש בסכין לשער הכניסה המערבי של אזור התעשייה אריאל. שם הוא עבר תהליך בידוק ביטחוני שגרתי כדי להיכנס למתחם, ואז שלף סכין, דקר את המאבטח ופצע אותו באורח קל. המאבטח הצליח אמנם להתעשת מהר, אבל כיוון שהיה נמצא במקום עמוס אנשים הוא ירה כמה יריות באוויר.

לאחר מכן המחבל הצליח להימלט לתחנת דלק שנמצאת בסמוך למקום, שם דקר שלושה אנשים והביא למותם של שניים מהם, לדיגין ואשכנזי. לאחר מכן הוא גנב רכב ברלינגו, פצע את בעל רכב ונסע מערבה על כביש 5.

ביקור הרמטכ''ל בזירת הפיגוע באריאל
ביקור הרמטכ''ל בזירת הפיגוע באריאל | צילום: דובר צה''ל

המחבל הגיע עד אזור צומת פדואל בכביש 5, אז התנגש ברכב אחר ודרס למוות את תמיד אביחי. כתוצאה מכך, הרכב הושבת. נהג של רכבת BMW שהגיע לאזור התאונה עצר כדי לסייע לאזרח שנדרס, וברגע הזה המחבל מנצל את ההזדמנות, מחליף רכב וגונב את ה-BMW.

המחבל המשיך לכיוון מחסום חוצה שומרון, וכשהבין שמולו יש מחסום משטרתי והוא עומד להיעצר הוא עשה פרסה והחל לנסוע נגד כיוון התנועה על כביש 5. ברגע הזה חייל תותחנים שנמצא בחופשה, יחד עם לוחם נוסף בתפקיד ואזרחים נוספים, יורים על המחבל ומנטרלים אותו, בין גיתי אבישר לחוצה שומרון למחסום.