מ"מ המפכ"ל על הטענות לאלימות המשטרה: "יש שיח הגובל בהסתה"

ניצב מוטי כהן קרא למוחים בהפגנות נגד הממשלה להימנע מאלימות, והתייחס לביקורת על השוטרים: "המשטרה איננה פוליטית, נמשיך לאפשר לממש את חופש הביטוי – הבה נוריד את מפלס הזעם"

הפגנה בתל אביב

מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן התייחס היום (שישי) לטענות על אלימות שוטרים בהפגנות נגד הממשלה, ואמר כי "אני ער לשיח סביב הארגון. לצד ביקורת לגיטימית, יש שיח משתלח והרסני שלעיתים גובל בהסתה - צריך לגדוע אותו מייד"

"משטרת ישראל איננה פוליטית וככזו היא משטרת כל אזרחיה - היא מקצועית, הוגנת ושוויונית", המשיך כהן. "השוטרים ערוכים ונכונים בכל רגע נתון, לשמור ולהגן על שלום הציבור ולאפשר חיים בטוחים וחופשיים, ובתוך כך נחושים גם לאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה ואת זכויותיו הדמוקרטיות בגבולות החוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח ביפן: בשל מצבו הרפואי – ראש הממשלה צפוי להתפטר

חמאס מאיים בהמשך השיגורים: "לא נהסס להיכנס למערכה"

אחרי שצה"ל תקף ברצועה: שש רקטות נורו לעבר עוטף עזה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2008272109' autoplay='0' credit='' desc='הפגנות נגד הממשלה בתל אביב' kid='' duration='597'']

"אני חושב שהגענו לצומת דרכים שמחייב כל אחד ואחת לעצור ולנתח לאן פנינו מועדות כעם אחד וכחברה דמוקרטית חפצת חיים", הוסיף מ"מ המפכ"ל. "הבה נוריד יחד את מפלס הזעם. אני קורא לציבור המפגינים ובכלל, להישמע להנחיות השוטרים, לגלות אחריות ולהימנע מאלימות".

אמש, כזכור, אלפי בני אדם הפגינו בתל אביב נגד הממשלה. המפגינים צעדו מכיכר רבין לכיוון קריית הממשלה, וצירים רבים נחסמו. כוחות משטרה גדולים פעלו במקום. היציאות מכביש 20 למחלף השלום נחסמו לזמן קצר בשני הכיוונים, וגם רחובות קפלן ואבן גבירול. כל הצירים המובילים לרחוב קפלן וצומת עזריאלי נסגרו לתנועת כלי רכב.כוחות משטרה ליוו את הצועדים ושוטרים המוצבים בחסימות מבצעים הכוונה של התנועה לצירים חלופיים.

מ״מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן, בטקס חילופי מפקדים במחוז צפון
מ״מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אתמול נמסר מהמשטרה כי במסגרת ההיערכות להפגנות במוצאי שבת, מפקד הכוח יהיה מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ולא מפקד המרחב. עוד הובהר כי סנ"צ ניסו גואטה ינכח כרגיל במקום, חרף העתירה שהוגשה נגדו לאחר שתועד נוהג באלימות כלפי מפגינים.

במשטרה קראו למארגנים להגיש בקשה. כאמור, תנועת "קריים מיניסטר" ומחאת הדגלים השחורים הגישו עתירה לבג"צ בבקשה להרחיק את גואטה מההפגנות בבלפור עד תום חקירתו במח"ש. בין היתר נטען כי "נוכחותו של גואטה, יש בה כדי להלהיט את הרוחות וכן, לסכן את ביטחונם של המפגינות והמפגינים".