שב"ס הודף טענות שאסירים מנהלים בתי כלא: "לא קייטנה"

תת גונדר תמי עזרא התראיינה לחדשות 13 והגיבה לטענות נגד שב"ס. "אנחנו לא קונים שקט, יש התנהלות יומיומית מול אסירים ביטחוניים לפי המדיניות שנקבעת"

זמן צפייה: 05:51

מפקדת בית הסוהר "דקל" שבדרום, תת גונדר תמי עזרא, התראיינה הערב (רביעי) לחדשות 13 ואמרה על התנהלות שירות בתי הסוהר אל מול האסירים הביטחוניים כי "אנחנו לא קונים שקט, יש התנהלות יומיומית מול אסירים ביטחוניים לפי מדיניות שנקבעת. אנחנו פועלים למגר ולפרק את מוקדי הכוח אם נוצרו כדי שלא ימשיכו לקבל את הכוח הראוי".

"אנחנו נמצאים בסך הכול 72 שעות אחרי האירוע", אמרה עזרא. "אנחנו עדיין ממתינים לבדיקה שנעשית ואין אפשרו לתת פרטים מדויקים. אנחנו עדיין לא יודעים אם סוהרת נרדמה במגדל. זה אירוע קשה ולא טוב, אבל אנחנו צריכים להתארגן ואנחנו עושים את זה בצורה רצינית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום שלישי למצוד: צה"ל הגביר את היקף הסיוע למשטרה

מושל טקסס על הביקורת בעקבות חוק ההפלות: "נמגר את האונס"

מטיילים ונבדקים: עומסים חריגים במתחמי בדיקות ובגנים הלאומיים\

חיפושים מחוץ לכלא גלבוע
חיפושים מחוץ לכלא גלבוע | צילום: רויטרס

על חקירת האירוע אמרה תת גונדר כי "בסופו של דבר ברגע שאסירים נמצאים מחוץ לבית סוהר מדובר בתקלה. אנחנו עושים עבודה רצינית ומקצועית כדי להבין מה טופל לא כשורה ולמנוע מצבים כאלה בעתיד. זה תרחיש שאנחנו נערכים אליו ואנחנו מכירים, היו עשרות סיכולים במשך השנים. אלה אסירים מאוד מורכבים שאנחנו מתמודדים איתם ואנחנו מסיימים אירועים מאוד קשים ללא נפגעים".

הקצינה נשאלה על היחס שמקבלים אסירים ביטחוניים, אשר לפי גורמים מסוימים, סוהרים נמנעים מעימותים עימם בשל ההשפעה שיש לכך על ההתנהלות בעזה וביהודה ושומרון. בתגובה לדברים אמרה: "לא מדובר בקייטנה. הניהול הוא לפי מדיניות של נציבת שירות בתי הסוהר ושל המדינה. אנחנו לא קונים שקט, יש התנהלות יומיומית מול אסירים ביטחוניים לפי המדיניות שנקבעת. אנחנו עושים מה שצריך כדי לשמור אותם מאחורי סורג ובריח וגם כדי לשמור על הזכויות המינימליות שמגיעות להם כבני אדם".

על הקריאות להתפטרות נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, אמרה: "אנחנו לא עסוקים בזה. היא צריכה להמשיך ולנהל את האירוע הזה ולנהל את שב"ס כמו שעשתה עד היום. אנחנו חזקים ואיתנים ונעמוד בפני כל דבר שיקרה בדרכנו".