יום שישי הראשון של הרמדאן: כ-2,400 לוחמי מג"ב פועלים בשטח

המשטרה השלימה את היערכותה לחג המוסלמי, והודיעה כי לוחמי ולוחמות משמר הגבול פרוסים בירושלים, ביהודה בשומרון וברחבי הארץ. השר בן גביר הגיע לחפ"ק המשטרתי: "עליתי להר הבית ועוד אעלה"

זמן צפייה: 00:52

המשטרה השלימה את היערכותה לרמדאן, והודיעה היום (שישי) כי ביום השישי הראשון לחג המוסלמי פועלים כ-2,400 לוחמי ולוחמות משמר הגבול בירושלים, ביהודה בשומרון וברחבי הארץ. הבוקר התקיימה הערכת מצב חילית בראשות מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של החיל.

בתחילת השבוע התגייסו שתי פלוגות מילואים של מג"ב, עברו חמישה ימי אימון והחלו לפעול היום משעות הבוקר המוקדמות בירושלים ובעוטף ירושלים. לוחמי מג"ב פועלים לשמירה על הביטחון במוקדים אלו, ונמסר כי הם "מוכנים וערוכים לאירועי הפרות סדר".

היערכות המשטרה לרמדאן בירושלים
היערכות המשטרה לרמדאן בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

היערכות המשטרה לרמדאן בירושלים
היערכות המשטרה לרמדאן בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע היום לחפ"ק המשטרתי סמוך להר הבית, ובתום הערכת מצב הוא אמר: "אנחנו שמחים שמגיעים להר הבית מתפללים, אנחנו וודאי נאפשר את חופש הפולחן וחשוב שמגיעים אנשים לירושלים להתפלל. מצד שני צריך שיהיה ברור, חופש פולחן בוודאי, אבל המשטרה לא תאפשר, לא הסתה, לא המרדה, לא התפרעויות ואירועים שצריך להגיב עליהם בנחישות ובצורה חד משמעית".

"צריך לזכור שחופש התנועה צריך להיות גם ליהודים, בכל מקום בירושלים. חסרים הרבה שוטרים זה סד"כ שהוא סד"כ מצומצם ולכן אני כל כך מתעקש על תשעת המיליראדים שסיכמתי עם ראש הממשלה, כי הכסף הזה יכול להביא המון שוטרים, משמר לאומי, הכסף הזה יכול להביא הרבה כוחות לירושלים".

"אבל מצד שני, אין תירוצים, גם אם הסד"כ הוא סד"כ חסר, אני מצפה ומאמין שהמשטרה תעשה את מה שמוטל עליה, מצד אחד לאפשר את חופש הפולחן, מצד שני, אפס סובלנות. נחישות וחתירה למגע אם חלילה מישהו יבקש לפגוע, להפר את הסדר וקל וחומר לבצע פיגועים. לגבי אישית - עליתי להר הבית ועוד אעלה".

ניצב אמיר כהן בהיערכות המשטרה לרמדאן בירושלים
ניצב אמיר כהן בהיערכות המשטרה לרמדאן בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

במסגרת הערכת המצב, אמר ניצב כהן: "התכלית שלנו הוא לתת שירות וביטחון לציבור ולאפשר את פולחן הדת לכולם, לכן אנחנו בהערכות שיא. זהו מאמץ חילי שאנחנו נערכים אליו מספר חודשים בכדי להגיע מוכנים וערוכים כפי שאנחנו נמצאים בנקודת זמן הזו. הפעילות של משמר הגבול במחוזות המשטרה וביהודה ושומרון לצד צה"ל ושב"כ נמשכת לאורך כל השנה לסיכול טרור, מעצרי מסיתים ומפרי סדר ומבצעים נגד עבירות השהייה הבלתי חוקית".

"בשיחות שאני מקיים עם הלוחמות והלוחמים בשטח אני מזהה מוטיבציה גבוהה וחוזק מנטלי ומקצועי", הוסיף ניצב כהן, "זאת בזכות הובלה של המפקדים בחיל שנמצאים בכל מקום ובכל זמן. זהו יום של חג וכולנו רוצים שהכל יעבור בשלום, לצד זה המוכנות צריכה להיות מלאה ואסור שדבר יפתיע אותנו ולכן אנחנו נערכים עם כלל האמצעים והיכולות".