אחרי הפיגוע: יישללו היתרי הכניסה לישראל של קרובי המחבלים

כוחות הביטחון עצרו את איהאב שחאדה, אחיו של המחבל מוהנד שחאדה, שרצח אתמול ארבעה ישראלים ופצע ארבעה נוספים בפיגוע בעלי עם מחבל נוסף, חאלד צבאח. כמו כן, צה"ל מיפה את בתיהם של השניים בכפר עוריף. שלושה מבוקשים נעצרו. צה"ל מתגבר כוחות ביהודה ושומרון

זמן צפייה: 01:30

לאחר הפיגוע הרצחני בעלי, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים והביא לפציעתם של ארבעה נוספים - אחד מהם במצב קשה - נעצר הבוקר (רביעי) איהאב שחאדה, אחיו של המחבל מוהנד שחאדה, בכפר עוריף. על-פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל פועל בכפר שבנפת שכם משעות הבוקר המוקדמות. כמו כן, שר הביטחון יואב גלנט הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לשלול את עשרות היתרי הכניסה והעבודה בישראל של בני משפחות המחבלים.

במבצע לסיכול טרור בכפר עוריף, צה"ל מיפה הלילה את ביתם של המחבלים שביצעו את פיגוע הירי ביישוב עלי אמש, השמיד מחרטה ועצר ארבעה מבוקשים. בנוסף, במסגרת המבצע המשותף פעלו הלילה לוחמי אגוז, מגלן ומג"ב בהכוונה מודיעינית של שב"כ לסיכול טרור במרחב הכפר. הכוחות עצרו ארבעה מבוקשים, תיחקרו מספר חשודים נוספים וסרקו מבנים במרחב. במהלך הפעילות איתרו הכוחות מחרטה לייצור אמצעי לחימה והשמידו אותה. בפעילות הכוחות בכפר טמון נעצר מבוקש נוסף.

הראל מסעוד, אחד מנרצחי הפיגוע בעלי
הראל מסעוד, אחד מנרצחי הפיגוע בעלי | צילום: באדיבות המשפחה
עופר פיירמן, שנרצח בפיגוע בעלי
עופר פיירמן, שנרצח בפיגוע בעלי
אלישע אנטמן , שנרצח בפיגוע בעלי
אלישע אנטמן , שנרצח בפיגוע בעלי | צילום: ישיבת בני עקיבא עלי

אמש הובאו למנוחות שניים מנרצחי הפיגוע - הראל מסעוד (21) ואלישע אנטמן (18). היום ב-12:00 ייטמן עופר פיירמן (63). הלווייתו של נחמן שמואל מורדוף (17) תיערך ב-10:30 בשילה.

בתום הערכת מצב, הודיעו אמש בצה"ל כי יתוגברו הכוחות ביהודה ושומרון. בנוסף, הוחלט לעבות את מערך הכוחות בכבישי יהודה ושומרון, בדגש על אזורים רגישים, צירים, צמתים ונקודות ריכוז קהל. "כוחות המשטרה וצה"ל יפעלו לשמירת ביטחון הציבור ומניעת אירועי סדר ציבורי, תוך מתן אפשרות למחאות בצמתים ונקודות שייקבעו", נמסר. שני המחבלים - תושבי הכפר עוריף סמוך לשכם - ישבו יחד בכלא בגין יידוי אבנים בשומרון והנחת מטענים בשטח פתוח.

אתמול, שעות אחרי הפיגוע, פרצו עימותים בחווארה. לפי הפלסטינים, מתנחלים שהגיעו למקום הציתו כלי רכב. הם נהדפו על-ידי כוחות הביטחון. כמו כן, אש הוצתה בכפר לובן א-שרקיה על-ידי מתנחלים.

Hawara4444
מכונית שרופה בחווארה
מכונית שרופה בחווארה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בהשתתפות השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר. גורם מדיני אמר לחדשות 13: "השיקולים שיילקחו בחשבון - היחסים מול הרשות הפלסטינית והקהילה הבינלאומית". על-פי כל הסימנים, מדובר בפיגוע בהכוונת חמאס. בנוסף, גורמי ביטחון פלסטינים אמרו כי "חוליות חמאס בשומרון מתכננות פיגועים בטווח הזמן המיידי", וכי "חמאס מנסה לגרור את צה"ל למבצע בשומרון, בדגש על ג'נין".

בנוסף, צה"ל נערך לאפשרות של פיגועי נקם באוכלוסיה הערבית בעקבות האירוע הקשה, בו נרצחו גם צעירים המזוהים עם נוער הגבעות.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2320061720' autoplay='0' credit='' desc='נטרול המחבל בעלי ' poster='' kid='1_kybos63t' duration='73']

הפיגוע הרצחני התרחש אתמול סמוך לשעה 16:00, אז פתחו שני מחבלים באש סמוך לתחנת הדלק בעלי. לצד הנרצחים, עוד ארבעה נפצעו - בהם אחד במצב קשה. אחד המחבלים חוסל בידי אזרח והמחבל השני השתלט על רכב גנוב של ישראלי - ונמלט לכיוון צפון. הוא חוסל זמן קצר לאחר מכן, צפונית לשכם.