פיגוע דקירה בגן יבנה: 3 פצועים קשה ובינוני, המחבל נוטרל

שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם נדקרו בסמוך לקניון "פרנדלי" בעיר, והם פונו במצב קשה ובינוני לביה"ח אסותא באשדוד. המחבל, בן 19 מאזור חברון שעבד בקניון ללא היתר עבודה, נוטרל על-ידי כוח שיטור עירוני. מפקד מחוז הדרום: "נכנס לישראל דרך פרצה בגדר באזור חברון"

זמן צפייה: 01:35

פיגוע דקירה בגן יבנה: שלושה נפצעו אמש (ראשון) בפיגוע דקירה בסמוך לקניון "פרנדלי" בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי והם פונו לבית החולים אסותא באשדוד. שניים מהם במצב קשה, ופצוע נוסף במצב קל. המחבל, בן 19 תושב הכפר דורא שבדרום הר חברון, נוטרל על-ידי פקח של צוות השיטור העירוני ושוטר ששמעו את הצעקות לעזרה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2401040629' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד: נטרול המחבל' poster='' kid='1_rs2jr9al' duration='35']

המחבל שביצע את הפיגוע, מואמן פאיז מחמוד חליל, עבד בחנות בקניון. הוא היה בעל היתר עבודה למישור אדומים שפג תוקף ב-14 באוגוסט 2023, ואינו בעל היתר עבודה בישראל בתוקף. מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, אמר בזירה כי המחבל נכנס לישראל דרך פרצה בגדר באזור חברון.

מדוברות מד"א נמסר כי שלושת הפצועים בפיגוע הם צעיר כבן 25, צעיר כבן 20 ונער בן 17. הם פונו לביה"ח במצב קשה, כשהם סובלים מפצעי דקירה בראש ובפלג הגוף העליון. בנוסף, מהמשטרה נמסר כי כוחות הביטחון הוזעקו לזירה, וכי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, בדרכו לזירת הפיגוע. כמו כן, נמסר כי המחבל ביצע את פיגוע הדקירה באמצעות שני סכינים שבהם היה חמוש.

זירת הפיגוע בגן יבנה
זירת הפיגוע בגן יבנה | צילום: לירן מולדובן, פלאש 90
הסכין שהשתמש בה המחבל פיגוע גן יבנה
הסכין שהשתמש בה המחבל
זירת הפיגוע בגן יבנה
זירת הפיגוע בגן יבנה | צילום: לירן מולדובן, פלאש 90

חובש בכיר במד"א, יחיא בוגה, וחובשת רפואת חירום במד"א, חלי גלר, הגיעו ראשונים לזירה וסיפרו: "הגענו למקום וראינו המולה. על המדרכה סמוך לקניון שכב נער כבן 17 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה מדממים בכל חלקי גופו. במרחק של 100 מטרים, סמוך לאחד מבתי הקפה שכבו שני הפצועים הנוספים. הענקנו לנער טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו קשה והוא בהכרה מלאה".

פראמדיק מד"א יואל קאהן סיפר: "הגענו במהירות למקום, וראינו גבר כבן 25 מעורפל הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון שוכב סמוך לבית קפה. נלחמנו על חייו בדרך לבי"ח, עד לחדר הטראומה, ובבי"ח הרופאים ממשיכים להילחם על חייו. פראמדיקית מד"א, שירי ברלב, הוסיפה: "הזירה הייתה קשה. צעיר כבן 20 שכב מחוסר הכרה, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון ובגפיים. הענקנו לו טיפול מציל חיים, העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי טיפול כשמצבו קשה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403312340' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='זירת הפיגוע בגן יבנה' poster='' kid='1_2st1ycfn' duration='25']

מראש המועצה של גן יבנה נמסר: "באירוע הדקירה המחבל נוטרל על-ידי השיטור העירוני בגן יבנה - פקח ושוטר שהגיעו למקום וטיפלו באירוע. כוחות הביטחון ומשטרת ישראל, יחד עם אגף הביטחון העירוני וכיתת הכוננות היישובית מבצעים סיורים בכל האזור".

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום, קצין צה"ל כבן 20 נפצע באורח קל בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית בבאר שבע, כאשר מחבל בעל אזרחות ישראלית, תושב רהט בן 28, הגיע למקום חמוש בסכין, דקר את הקצין - ונורה על-ידי כוחות צה"ל שהיו במקום. הקצין פונה לבית החולים סורוקה בעיר לצד פצוע נוסף באורח קל, ובהמשך נקבע מותו של המחבל. צעיר נוסף נפצע באורח קל בעת נטרול המחבל, וקיבל טיפול רפואי גם הוא. עדי איקו, הקצין שנפגע ונטרל את המחבל, אמר: "הוא היה קרוב אליי אז קודם הרבצתי לו עם הנשק והגנתי על עצמי. המחבל לא שחרר, הוא זיהה שאני קצין אז המשיך לרדוף".

המחבל הוא נאג'י אבו פרייח, שבעבר הורשע בביצוע שוד בתחנת דלק באיומי אקדח. נגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות בלבד, לאחר שהשופט יואל עדן בחר בעונש מקל באופן משמעותי ביחס לדרישת הפרקליטות - שנתיים מאסר בפועל. אבו פרייה אמור היה להתחיל בריצוי עונשו באמצע אפריל. לאחר הפיגוע, כוחות משטרה פשטו על ביתו של המחבל ועצרו חמישה מבני משפחתו לתחקור. כמו כן, פורסם הערב לראשונה במהדורה המרכזית כי נמצאו סממנים העשויים להצביע על השתייכותו של המחבל לארגון הטרור "דאעש" (המדינה האיסלאמית). המחבל גילח את גופו לפני שיצא לבצע את הפיגוע - סממן שעשוי להעיד על קרבה לארגון הטרור הקיצוני.