"סיכן את הכוחות": 10 ימי מחבוש לחייל שתיעד את חילוץ הגופות

חייל מילואים שתיעד את המבצע לחילוץ גופות 5 החטופים נשפט בדין משמעתי ונשלח למחבוש של 10 ימים. הוא אף הודח משירות לצמיתות: "צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה ומוקיע התנהגות המסכנת את ביטחון כוחותינו, ופוגעת במשפחות החטופים"

זמן צפייה: 00:25

לוחם במילואים שהשתתף במבצע לחילוץ גופות 5 החטופים מח'אן יונס אתמול (רביעי), נשפט למחבוש של 10 ימים והודח משירות מילואים לצמיתות לאחר שתיעד והפיץ סרטונים רגישים מהפעילות המבצעית.

מצה"ל נמסר כי המהלך הגיע "בניגוד מוחלט לפקודות וערכי צה"ל. הלוחם נשפט על-ידי מפקד אוגדה 98 ל-10 ימי מחבוש, ובהחלטה פיקודית הודח משירות מילואים לצמיתות". עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה ומוקיע התנהגות המסכנת את ביטחון כוחותינו, ופוגעת במשפחות החטופים".

5 החטופים שגופותיהם חולצו מעזה
5 החטופים שגופותיהם חולצו מעזה

הבוקר הודיעו צה"ל ושב"כ כי חילצו את גופותיהם של מיה גורן, ואת החללים החטופים רס"מ (מיל') רביד אריה כץ, רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי - ממרחב ח'אן יונס במבצע של אוגדה 98. גורמי ביטחון אמרו כי "המבצע נולד ממידע מודיעיני של שב"כ. מאחורי הקלעים עבדו עליו מאות אנשים, בהם עשרות חוקרים שעובדים מסביב לעשון כדי להגיע לקצה חוט ולהוביל את הכוחות. זה מאמץ עילאי של אנשים עלומים"