ארה"ב תקפה מכ"מ של החות'ים; דובר הארגון: "יוביל לתגובה"

יממה לאחר שעשר מטרות של ארגון הטרור מתימן הותקפו על ידי האמריקנים ובריטניה, ארה"ב פגעה בתשית מכ"מ של המורדים. למרות שרשרת התקיפות, ראש סגל ההסברה של החות'ים הודיע: "הדיווח לא נכון. נמשיך לסייע לעזה"

מטוס קרב של כוחות הקואליציה ממריא לתקיפה בתימן
מטוס קרב של כוחות הקואליציה ממריא לתקיפה בתימן | צילום: רויטרס

יממה לאחר שהותקפו עשרה יעדים של המורדים החות'ים בתימן, הלילה (שבת) הודיע פיקוד המרכז של ארצות הברית כי המעצמה תקפה הלילה פעם נוספת יעדים של ארגון הטרור. בהודעה רשמית בטוויטר נכתב כי התקיפה התבצעה נגד תשתית מכ"ם של המורדים, באמצעות טילים קרקעיים.

"מאז 19 בנובמבר 2023 חמושים חות'ים הנתמכים על ידי איראן ניסו לתקוף כלי שיט בים האדום ובמפרץ עדן 28 פעמים. תקריות לא חוקיות אלה כללו תקיפות בעזרת טילים בליסטיים נגד ספינות, כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט", נכתב בהודעה.

עצרת של תומכים בחות'ים נגד ישראל, בצנעא
עצרת של תומכים בחות'ים נגד ישראל, בצנעא | צילום: רויטרס

זייד א-ע'רסי, ראש סגל ההסברה בנשיאות תימן של שלטון החות'ים, התראיין הבוקר לערוץ הטלוויזיה הקטרי "אל-עארבי" והתייחס לתקיפת האמריקנים: "אלה דיווחים לא נכונים, שמטרתם לתקן את דמותה של ארה"ב. היא לא יכולה לתקוף את המקומות מהם משוגרים טילים או אפילו את כני השיגור של הטילים שפוגעים בספינות ישראלים או בספינות הקשורות לישראל".

"הכוחות של תימן או כוחות חיל הים של תימן לא ניזוקו מהתקיפות של ארה"ב לפנות בוקר או אתמול", אמר א-ע'רסי, והוסיף: "הכוחות של תימן עדיין שומרים על כל הכוח, ויש להם את היכולת לתקוף את הספינות הישראליות או אלו הקשורות לישראל, ואפילו את הספינות האמריקאיות ואת המשחתות של ארה"ב. המבצעים הבאים שלנו יהיו גדולים יותר מהתקיפות שאירעו לפני כמה ימים כנגד משחתת אמריקאית".

"תימן תמשיך בעמדתה לסייע לעזה והתקיפות נגדנו לא ישנו זאת. התקיפות הללו לא יסיטו את העמדה שלנו", אמר, וסיכם: "הפעולות הצבאיות של ארה"ב בים האדום נגד תימן באמצעות המשחתות הנמצאות שם - יובילו לתגובה של תימן ותקיפה כנגד מקורות האיום".

שריפת דגל ישראל בעצרת תמיכה בחות'ים
שריפת דגל ישראל בעצרת תמיכה בחות'ים | צילום: רויטרס

אמש ארצות הברית ובריטניה, בתמיכה של מדינות נוספות, תקפו כ-10 מטרות בתימן השייכות לחות'ים, ובכיר בפנטגון טען כי המטרות שהותקפו כללו מרכזים לייצור מל"טים ומחסני נשק. עוד הדגיש הבכיר כי מדובר ב"מכה קשה ותקיפה כנגד החות'ים". דובר החות'ים אמר הבוקר כי חמישה נהרגו ושישה נפצעו בתקיפות - שכללו לפיו 73 הפצצות. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בהצהרה: "היום, בהנחייתי, כוחות צבא ארה"ב - יחד עם בריטניה ובתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד - ביצעו בהצלחה תקיפות נגד מספר יעדים בתימן ששימשו את המורדים החות'ים כדי לסכן את חופש הניווט באחת מדרכי השיט החשובות ביותר בעולם".