ראש אמ"ן לשעבר: "לאחר שומר חומות, ראיתי לנכון לחסל את סינוואר"

תמיר הימן, שכיהן כראש אגף המודיעין בצה"ל בין 2018 ל-2021, אמר בתוכנית בינימיני וגואטה ברשת ב': "מה בדיוק קרה שם ואיך התקבלו ההחלטות ומדוע זה בסוף לא בוצע – יש אלף ואחד שיקולים שראוי שוועדת חקירה תבדוק". על המצב הביטחוני בצפון הוסיף: "אנחנו בהסלמה שמאפשרת לנו לעשות דברים שלא עשינו בעבר"

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה | צילום: רויטרס

האלוף (במיל') תמיר הימן, ראש אגף המודיעין בצה"ל מ-2018 עד 2021, אמר היום (שלישי) כי "לאחר שומר חומות, אני חשבתי שנכון לסכל את יחיא סינוואר". את הדברים אמר בתוכנית בינימיני וגואטה בכאן רשת ב'. "מה בדיוק קרה שם ואיך התקבלו ההחלטות ומדוע זה בסוף לא בוצע – יש אלף ואחד שיקולים, מבצעיים ואחרים, שראוי שוועדת חקירה תבדוק. צריך לבדוק לא רק את 7 באוקטובר, אלא לבדוק לאחור, את תפיסת המודיעין, הקונספציה, של מה הם הרכיבים המרכזיים שהביאו אותנו למקום הזה", הוסיף.

הימן, שמכהן כיום כמנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), התייחס למצב בצפון ואמר: "אנחנו בהסלמה בימים האחרונים שמאפשרת לנו חופש לעשות דברים שלא עשינו בעבר. אנחנו רואים את צה"ל פועל בעומק רב ביותר, הרבה מעבר לכל קו אדום שחיזבאללה שם בעבר, ומשמידים שם אתרים רגישים, במקום אולי הכי רגיש לחיזבאללה מבחינה פוליטית פנימית - אזור בעלבכ בבקעת הלבנון".

תמיר הימן
תמיר הימן | צילום: פלאש 90

עוד הוסיף כי: "חיזבאללה מגיב בהתאם, ראינו היום ניסיון שלו להסלים אבל זה גם יוצר הזדמנות כי זה מאפשר לצה"ל לסכל את אותם מרכיבי איום שמאפשרים אולי פשיטה עתידית של חיזבאללה. פשוט מנטרלים פה איום עתידי, כמו למשל סיכולם של מפקדים מכוח רדואן".