גלנט הכריע: ישראל תרכוש טייסת שלישית של מטוס ה"אדיר"

שר הביטחון אישר את המלצת הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, והוחלט כי משרד הביטחון ירכוש מהממשל האמריקני 25 מטוסי F35, כאשר עם השלמת העסקה יורחב צי מטוסי החמקן המתקדמים בעולם ל-75 מטוסים שמפעיל חיל האוויר הישראלי. היקף העסקה מוערך בכ-3 מיליארד דולר מכספי הסיוע האמריקני

מטוס F-35, "האדיר"
מטוס F-35, "האדיר" | צילום: חיל האוויר

ישראל תרכוש טייסת נוספת של מטוס ה"אדיר" (F-35), השלישית במספר, כך הכריע היום (ראשון) שר הביטחון יואב גלנט. בהודעה משותפת של משרד הביטחון וצה"ל נמסר כי גלנט אישר את המלצת הרמטכ"ל הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ומנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, ועם השלמת העסקה יורחב ל-75 צי מטוסי החמקן המתקדמים בעולם, שמפעיל חיל האוויר הישראלי.

עבור כך, משרד הביטחון ירכוש מהממשל האמריקני 25 מטוסי F35, מתוצרת חברת לוקהיד מרטין. בנוסף, בהמשך לאישור שר הביטחון, משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב תוציא בקשה רשמית לרכש המטוסים למנהלת ה-F35 האמריקנית, במטרה להשלים את אישור וחתימת העסקה כבר בחודשים הקרובים.

מטוס F-35, ''האדיר''
מטוס F-35, ''האדיר'' | צילום: חיל האוויר

היקף העסקה מוערך בכ-3 מיליארד דולר מכספי הסיוע האמריקני. במסגרת ההסכם המקורי בין הממשלים התחייבו יצרנית המטוס, לוקהיד מרטין ויצרנית המנועים, פראט אנד וויטני לשתף חברות ישראליות בייצור מטוסי ה-F35 הנמכרים למדינות המצטיידות. העסקה החדשה תאפשר את המשך מימוש התחייבות החברות האמריקאיות לשיתוף פעולה בייצור חלקי המטוס עם התעשיות הישראליות.

מטוס ה-F35, ''האדיר'' חיל האוויר
מטוס ה-F35, ''האדיר'' | צילום: חיל האוויר
מטוס F-35, ''האדיר''
מטוס F-35, ''האדיר'' | צילום: חיל האוויר

יהושע (שיקי) שני, מנכ״ל לוקהיד מרטין ישראל מסר: ״לוקהיד מרטין גאה לתמוך בצה״ל באמצעות אספקת מטוסי ה-F-35 ואנו שמחים על החלטת משרד הביטחון להמשיך ברכש המטוסים. חיל האוויר הישראלי הוכיח את יכולותיו המבצעיות של המטוס בטייסות 140 ו-116 ואנו מצפים להמשך הגדלת צי המטוסים בשנים הקרובות".

Whatsapp Image 2023 07 02 At 1
מטוס F35, ''האדיר'' | צילום: לוקהיד מרטין

"במטוס יש שילוב של יכולות חסרות תקדים המאפשרות לו להיות צעד אחד לפני האיומים הקיימים והמתהווים. יכולות הדור החמישי יסייעו למטוס להמשיך ולבצר את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ואת ההגנה על גבולותיה ואזרחיה, לעוד עשורים רבים״ הוסיף.