נקבע מותו של הפעוט הפלסטיני שנפגע בשבוע שעבר מאש צה"ל

מבית החולים לילדים ספרא נמסר כי נקבע מותו של מוחמד תמימי, הפעוט הפלסטיני בן ה-3 שנורה ונפגע מאש צה"ל ביום חמישי האחרון סמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין. מצה"ל נמסר בליל האירוע: "צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה. האירוע מתוחקר"

זמן צפייה: 00:27

מבית החולים לילדים ספרא, שבמרכז הרפואי שיבא-תל השומר, נמסר כי היום (שני) נקבע מותו של מוחמד תמימי, הפעוט הפלסטיני בן ה-3 שנורה ונפגע מאש צה"ל ביום חמישי האחרון סמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין.

האירוע החל כאשר מחבלים ירו בשעות הערב לעבר נווה צוף, וכוח צה"ל שאבטח עמדה צבאית בכביש 465 סמוך ליישוב השיב באש. הירי פגע בעוברי אורח פלסטינים שהגיעו לכיכר הסמוכה כדי לקבל טיפול רפואי. הפעוט נפצע באורח אנוש בראשו, ואביו של הפעוט, כבן 40, נפגע באורח קשה מהירי בפלג גופו העליון.

הפעוט פונה לבית החולים תל השומר במסוק על ידי מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל, ואילו אביו פונה על ידי הסהר האדום לשטחי הרשות הפלסטינית. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר המחבלים, ומדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה. האירוע מתוחקר".

מחמוד תמימי, דודו של הפעוט, אמר לחדשות 13: "היתאם נרצח בדם קר. עד מתי עד מתי נמשיך לשלם את המחיר בילדים ובתינוקות?".

פינוי מוסק של הפעוט הפלסטיני שנפצע מירי המחבלים
פינוי מוסק של הפעוט הפלסטיני שנפצע מירי המחבלים | צילום: דוברות בנימין

חובש בכיר במד"א גדי אמיתון סיפר בליל האירוע: "תושבים בישוב שמעו את קולות הירי ודיווחו על האירוע ואני הוזנקתי למקום ע"י מוקד מד"א. הגענו לכיכר הכניסה המזרחית של הישוב וראינו את הגבר והתינוק שוכבים על המדרכה כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירות דימומים וחבישות. הגבר פונה ע"י אמבולנס של הסהר האדום לשטחי הרשות. ואנחנו ביצענו פעולות החייאה בתינוק שהיה מחוסר הכרה. יחד עם כוח רפואה צבאי שהגיע למקום נלחמנו על חייו עד שליבו חזר לפעום. תיאמנו נקודת חבירה עם מסוק שנחת בסמוך והוא מפנה את התינוק לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".