הסתער על המחבל במעלה אדומים: "כדי למנוע אסון" | תיעוד מהפיגוע

בבתי החולים עדיין מאושפזים חמישה מתוך ששת פצועי פיגוע הירי אתמול במסעדת ההמבורגרים במעלה אדומים. מצבו של אחד מהם קשה, שלושה בינוני ואחד קל. פצוע נוסף שוחרר אמש. בתיעוד נוסף מתוך המסעדה נראה המחבל נכנס למקום - ויורה. אבי מועלם, שהכה את המחבל עם כיסא, סיפר לחדשות 13: "חשבתי רק על הבת שלי"

זמן צפייה: 14:08

בעוד שבבתי החולים מאושפזים עדיין פצועי פיגוע הירי אמש במעלה אדומים, פורסם הבוקר (רביעי) תיעוד חדש שבו נראה המחבל נכנס למסעדה - ופותח באש. אבי מועלם, בן 32, הסתער על המחבל. הוא שחזר בשיחה עם חדשות 13: "היינו אתמול עם הבת הבכורה שלנו, בת 6, בבריכה. יצאנו לאכול המבורגר. כשהתיישבנו - לפני נטילת הידיים - קלטתי בן אדם על הרצפה. הבנתי שמשהו לא בסדר".

"זה היה נס שהקדוש ברוך הוא נתן לי כוחות", הוא סיפר, "חשבתי שזה רק אני והוא. חשבתי רק על הבת שלי, שהוא לא יפגע בה - גם במחיר החיים שלי. זה היה פשוט נס גלוי. רציתי למנוע אסון יותר גדול. אם הילדה לא הייתה שם - כנראה הייתי רץ איתו עד הסוף. לא חשבתי שזה פיגוע. באותו רגע קפאתי, אבל לא חשבתי פעמיים. הכוונה האחרונה שלי הייתה לצאת גיבור. הבת שלי הרגיעה אותי. זה אמור להיות הפוך".

בשערי צדק מאושפזים שני פצועים - אחד קשה במצב יציב, שעדיין מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. הפצוע השני הצתה בינוני ונמצא במצב יציב ופצוע קל שוחרר אתמול בערב. בבית החולים הדסה מאושפזים שני פצועים באורח בינוני ואחד באורח קל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308021322' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='אבי מועלם, שהסתער על המחבל: "לא התכוונתי להיות גיבור"' poster='' kid='1_0m7r0t8p' duration='220']

שישה בני אדם נפצעו אתמול בפיגוע הירי בסמוך לקניון במעלה אדומים. אחד מהם במצב קשה וארבעה נוספים במצב בינוני וקל. המחבל, מהנד מזארעה מהכפר עיזריה הסמוך למעלה אדומים, עבד במתנ"ס העירוני כעובד ניקיון והיה לבוש בווסט צהוב כאשר ירה בנשקו ופגע בעוברי אורח. לאחר זמן קצר הוא נורה למוות על ידי קצין מג"ב שהיה בחופשה.

לאחר הירי הוא רץ לעבר השיחים, שם החביא את התיק עם המחסניות הנוספות - ונוטרל לפני שהספיק לטעון את נשקו. באזור זירת הפיגוע נמצא התיק של המחבל ובו כדורים שנדמים כמיועדים לנשק M-16.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2302081101' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_undv9qum' duration='16']

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בזירה כי "הגיע מחבל בן עשרים לאיזור הקניון עם רובה וסכין. קצין מגב שסיים את המשמרת היה המקום, סרק את האיזור ויצר קשר עם המחבל - שפתח באש לעברו. הקצין השיב בירי וחיסל את המחבל, בכך הציל אנשים רבים באיזור ופעל במקצועיות ובנחישות, עם חתירה למגע - בדיוק על הערכים שאנחנו מחנכים את משטרת ישראל. נמנע כאן פיגוע יותר רחב. לגבי המחבל עוד אין לנו פרטים נוספים. אנחנו בחקירה ראשונית".