הערכה בצה"ל: חיזבאללה ירה לבסיס בגולן - ופגע במג'דל שמס בשוגג

לפי ההערכות בצבא, בארגון הטרור כיוונו את ירי הרקטה לבסיס צבאי ברמת הגולן, אך היא פגעה ביישוב הדרוזי בשוגג. הרקטה התפוצצה מספר מטרים ממיגונית שאליה הספיקו להיכנס כמה ילדים בלבד. בצה"ל מודים: כיפת ברזל מתקשה ליירט רקטות עתירות משקל וקצרות-טווח

זמן צפייה: 02:46

פרטים חדשים על הפגיעה הקטלנית במג'דל שמס: לפי ההערכות הערב (ראשון) בצה"ל, בארגון הטרור חיזבאללה כיוונו את ירי הרקטה אתמול לבסיס צבאי ברמת הגולן, אך היא פגעה במגרש הכדורגל ביישוב הדרוזי בשוגג, והרגה 12 ילדים וילדות.

הרקטה, מסוג "פלק 1", התפוצצה מספר מטרים ממיגונית שאליה הספיקו להיכנס כמה ילדים בלבד. בצה"ל מודים כי כיפת ברזל מתקשה ליירט רקטות עתירות משקל וקצרות-טווח, בדומה לרקטה שהייתה אחראית לפגיעה הקשה, שנשאה 50 ק"ג של חומר נפץ.

במסגרת הדיונים בישראל באשר לדרך התגובה לירי הקטלני, צה"ל ממליץ על מהלך עצים בלבנון נגד חיזבאללה, שעלול להגיע לכמה ימי קרב. הדילמה בישראל היא האם לפגוע במהלך המתקפה גם בנכסים של ממשלת לבנון, ולא להגביל אותה לנכסי חיזבאללה.

הזירה במג'דל שמס
הזירה במג'דל שמס | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפגיעה במג'דל שמס
זירת הפגיעה במג'דל שמס | צילום: רויטרס

בצה"ל ממליצים על מהלך צבאי שבין היתר יסייע גם בהחזרת מפוני הצפון לבתיהם בבטחה. המסר שמגיע מהממשל האמריקני בצל ההמתנה לתקיפה הישראלית הוא שיש גיבוי לתגובה, אך אין גיבוי להידרדרות למלחמה כוללת בצפון.

השוואה בין הרקטה ששוגרה למג'דל שמס לבין רקטת "פלק 1
השוואה בין הרקטה ששוגרה למג'דל שמס לבין רקטת "פלק 1 | צילום: דובר צה"ל
רקטת "פלק 1
רקטת "פלק 1 | צילום: דובר צה"ל
הרקטה האיראנית שפגעה במג'דל שמס
הרקטה האיראנית שפגעה במג'דל שמס | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, דובר צה"ל פרסם היום הוכחות ותיעודים המפריכים את ההכחשות הרבות של חיזבאללה על כך שאינם עומדים מאחורי הירי הקטלני, בהם: מסלול השיגור של הטיל מלבנון למרכז מג'דל שמס מהמערכות המבצעיות של צה"ל, והשוואה של חלקי הטיל מסוג "פלק 1", למול טיל ה"פלק 1" האיראני.

הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס
הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה במג'דל שמס
הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה במג'דל שמס

.

מוקדם יותר היום, רבבות ליוו למנוחות את 12 הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה. מתוך 12 הנרצחים, 11 שמות פורסמו עד עתה: פג'ר ליית' אבו סאלח בן ה-16, אמיר רביע אבו סאלח בן ה-16, חאזם אכרם אבו סאלח בן ה-15, ג'ון וואדיע אבראהים בן ה-13, איזיל נשאת איוב בן ה-12, פיניס אדהם ספדי בן ה-11, יזן נאיף אבו סאלח בן ה-12, אלמא אימן פכר אל-דין בת ה-11, נאג'י טאהר חלבי בן ה-11, מילאר שאער בת ה-10 ונאד'ם פאח'ר סאעב, ילד מעין קנייא שגילו עדיין לא פורסם. מבין הקורבנות ארבעה אחים.