הותר לפרסום: אל"מ אסף חממי נפל ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף מהשבת השחורה, הקצין הבכיר ביותר שנחטף בידי חמאס: אלוף-משנה אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אשר נפל בקרבות וגופתו נחטפה לרצועת עזה. הלווייתו תתקיים ביום שני בקריית שאול

זמן צפייה: 02:28

דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף מהשבת השחורה, הקצין הבכיר ביותר שנחטף בידי חמאס: אלוף-משנה אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אשר נפל בקרבות ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה. חממי, תושב קריית אונו בן 41, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. עוד הותר לפרסום כי לוחם מגדוד 932 בחטיבת הנח"ל נפצע היום באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למותו של אל"מ חממי כאשר נשא דברים במסיבת עיתונאים מהקריה בתל אביב. "הערב התבשרנו בשורה קשה", אמר ראש הממשלה, "תברר סופית שאלוף משנה אסף חממי, גיבור ישראל, נפל בקרב ב-7 באוקטובר. אסף היה מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו. התפללנו יחד לתוצאה אחרת, שלצערי לא התממשה. אסף היה גיבור של כולנו. יהי זכרו ברוך".

אסף חממי
אל״מ אסף חממי | צילום: דובר צה״ל
אל"מ אסף חממי
אל"מ אסף חממי | צילום: דובר צה"ל

הרב הצבאי הראשי קבע את מותו של אל"מ חממי לאחר בחינה של כלל הממציאים ועל בסיס מידע מהימן, ועל כן תיערך לו הלוויה. הוא יובא למנוחות ביום שני ב-11:00 בבית העלמין בקריית שאול.

סמ״ר תומר יעקב אחימס, סמל שקד דהן, סמל קיריל ברודסקי
סמ״ר תומר יעקב אחימס, סמל שקד דהן, סמל קיריל ברודסקי

בשבוע שעבר הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים שגופותיהם נחטפו בידי חמאס לרצועת עזה, בהם הקשר והנהג של אל"מ חממי, שיצאו איתו לקרב בבוקר השבת השחורה: סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20 מלהבים, קשר מפקד חטיבה, סמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן, חפ"ק מפקד חטיבה, וסמל שקד דהן, בן 19 מעפולה, לוחם בגדוד 77 של חטיבה 7.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 396 חללי צה"ל, מתוכם 70 לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. באתר מיוחד מפרסם צה"ל את שמות כל החללים וסיפוריהם.