כשלושה שבועות לאחר הטבח: אביה של הנרצחת פעל בזירת הפיגוע בי-ם

מאיר גבאי, תושב שדרות ופקח בעירייה, שכל את בתו מור שנרצחה בשבת השחורה על ידי מחבלי חמאס. היום הוא היה בצוות שהיה הראשון להגיב לקריאה על פיגוע הדקירה בבירה. "אחרי 7 באוקטובר, מי שיודע מה היה בשדרות - קטן עלינו להתמודד מול מחבל אחד. השתלטנו על המצב"

זמן צפייה: 03:54

מאיר גבאי, ששכל את בתו בטבח בשבת השחורה, היה מהראשונים להגיב היום (שני) לזירת הפיגוע בירושלים בה נפצע לוחם מג"ב. גבאי, תושב שדרות ופקח בעירייה, שכל את בתו מור שנרצחה בשבת השחורה בשדרות על ידי מחבלי חמאס, כשחזרה מבילוי בקיבוץ זיקים. גבאי היה בצוות שהיה הראשון להגיב לקריאה על פיגוע הדקירה בבירה, ואמר כי "אחרי 7 באוקטובר, מי שיודע מה היה בשדרות - קטן עלינו להתמודד מול מחבל אחד. השתלטנו על המצב".

גבאי סיפר על בתו מור, בת 30 במותה, שחייה נגדעו באכזריות באותה שבת: "מור נרצחה בכניסה לשדרות. מור, שהספיקה בחייה הצעירים לשרת כשנתיים בשירות לאומי, שירתה שירות מלא והייתה בקבע. מור חזרה לביתה בשבת ב-7.10 מבילוי בקיבוץ זיקים, כאשר תפסה אותה אזעקת צבע אדום לקראת השעה 06:45. מור הספיקה לתפוס מחסה מירי הטילים, אך כשחזרה לרכבה נורתה ישירות ע"י מחבלי החמאס בצווארה וחייה נגדעו באחת".

האב השכול הוסיף: "כשישבתי שבעה הבנתי עד כמה היא הילדה של כולם וכמה כולם כואבים את הכאב של המשפחה. המון אנשים הגיעו לנחם, אנשים שאנחנו לא מכירים ולא יודעים מיהם. שישה ילדים היו לי, מור הייתה הבת השלישית, אבל תמיד יישארו לי שישה ילדים. אני עדיין לא מעכל את המצב ואני מרגיש שאני עדיין לא על הקרקע. התחלתי טיפולי חוסן".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

גבאי ציין כי לאחר האובדן הוא בסגר מבחירה בחדר מלון בירושלים, וכי לא היה מוכן לדבר עם אף אחד או לעזוב את החדר. "רציתי להיות עם עצמי", הוא סיפר, "להתמודד עם החוויה הקשה של איבוד הילדה והשבר הקשה ביותר של חיי, כמו גם עם ההתמודדות עם כל התופת שהייתה בתחנת המשטרה בשדרות. אנו גרים ממש בסמיכות לתחנה".

תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש עיריית ירושלים משה ליאון מסר: "כששמעתי את מאיר מספר על בתו האהובה שנרצחה ביום הארור ההוא, לבי נכמר וחשתי עצב עצום. כשהבנתי שהוא רוצה לעבוד כפקח בעיריית ירושלים בזמן שהותו בעיר, לא יכולתי להישאר אדיש ופעלתי באופן מיידי להגשמת רצונו. כולי תקווה שהדבר יסייע לו בהתמודדות עם האובדן ולו במעט. תפקידנו בימים אלו להיות ערבים זה לזה, בעיריית ירושלים פועלים לסייע ולהקל על כל תושבי הדרום והצפון בזמן שהותם בבירה. נמשיך לתמוך, לתת ולהעניק להם חיבוק ירושלמי חם ואוהב".