בצה"ל מעריכים: לחיזבאללה נשאר פחות משליש מיכולות האש

בזמן שהתמרון בדרום לבנון נמשך, בצה"ל מעריכים כי לחיזבאללה נשארו פחות מ-30% מיכולת האש שהייתה לארגון לפני המלחמה. עוד נמסר כי הפעולה הצבאית תמשך עוד שבועות ספורים וכי "המהלך לא יוכל להסתיים בפעולה צבאית"

זמן צפייה: 01:08

בזמן שהתמרון הקרקעי בדרום לבנון נמשך, בצה"ל מעריכים היום (שני) כי לחיזבאללה נשארו פחות מ-30% מיכולות האש שהיו לו לפני תחילת המלחמה. עוד נמסר כי עד כה חולסו שבעה מפקדי חטיבות של חיזבאללה, 21 מפקדי גדודים ו-24 מפקדי פלוגות. בנוסף, צה"ל תקף למעלה מ- 3,200 מטרות טרור, מתוכן מאות מחסני אמצעי לחימה, מאות משגרים, עמדות נ"ט, תשתיות טרור ומפקדות. מתוכן, כ-300 מטרות הותקפו רק ביממה האחרונה.

בצה"ל טוענים כי כמעט 2,000 מחבלים של חיזבאללה נהרגו מתחילת המלחמה, ועוד רבים נפצעו קשה. נטען כי כמעט בכל בית יש תשתית תת קרקע או עמדת ירי וכי הרבה אמל"ח מפוזר. לפי צה"ל תוצאת התמרון אמורה להיות כי חיזבאללה לא יוכל לתקוף במרחב הגבול כפי שתכנן, ותתאפשר מחייה בטוחה יותר לאורך הגבול. עם זאת, צוין כי "המהלך לא יוכל להסתיים בפעולה צבאית. המהלך שבו אנו נמצאים עכשיו יארך עוד שבועות ספורים. צריך להעמיק את הפעולה בעוד כמה מרחבים".

מבחינת צה"ל, התנאים לסיום הפעולה היא כי כוח רדואן ושאר חיזבאללה לא יוכלו לחזור לדרום לבנון, וכי צה"ל יוכל לאכוף זאת. "מסירים את האיום הזה כדי שלא יחזור בעתיד. לא נסתמך על יוניפי"ל או על שום ארגון אחר". עוד צוין כי רק מנהרה טקטית אחת חצתה לשטח ישראל.

תקיפת מנהרות חיזבאללה בלבנון
תקיפת מנהרות חיזבאללה בלבנון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

הבוקר נמסר מדובר צה"ל כי הלוחמים פועלים במרחב לטיהור וסיכול האיומים, ובמהלך הפעילות תקפו את מחבלי החיזבאללה באמצעות חימוש מדויק. עוד נמסר כי כחלק מפעילות הכוחות, הלוחמים הכווינו רחפנים מטילי נפץ אשר השמידו עמדות נ״ט ומפקדות ששימשו את מחבלי הארגון.

כמו כן, הכוחות איתרו מחסן ובו עשרות רקטות, מקלע רימונים, ווסטים, קסדות וציוד לחימה נוסף. בהודעת דובר צה"ל נכתב: "מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס שתקף והשמיד מחסן אמצעי לחימה ובו טילים מסוג קורנט ועמדת שיגור של חיזבאללה אשר הייתה מכוונת לישובי אצבע הגליל".

במקביל, תקף חיל האוויר בדרום לבנון משגרי טילים קצרי טווח, שכוונו לעבר יישובי הצפון, ומדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת פיקוד הצפון, 15 משגרים שכוונו לעבר שטח ישראל ובהם משגרים שירו לעבר הגליל המערבי. כמו כן הותקפו מבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון.