"תהיו ראויים לנו": הפנייה החריגה של מפקד אוגדה 98 להנהגה

תא"ל דן גולדפוס פנה עם צאתו מח'אן יונס לדרג המדיני - ואמר: "אתם חייבים להיות ראויים לנו ולנופלים. דחקו את הקיצון ומצאו את הביחד. אנו לא בורחים מאש - ולא נברח מאחריות". הרמטכ"ל לא עודכן. צה"ל: "דברי הקצין לא אושרו עם מפקדיו. הוא יזומן לבירור"

זמן צפייה: 02:49

"אנחנו, אנשי הצבא, לקחנו בעבר, לוקחים בהווה וניקח בעתיד אחריות על כל מעשינו. אנו לא בורחים מאש - ולא נברח מאחריות. אנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון המהדהד שלנו ב-7 באוקטובר, אך מתקדמים. מדם ליבו של לוחם - אני אומר: אתם חייבים להיות ראויים לנו, לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאנשי המילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם". מפקד אוגדה 98 ("עוצבת האש"), תת-אלוף דן גולדפוס, פנה היום (רביעי) עם צאתו מח'אן יונס לממשלה - ואמר: "התאחדו, דחקו את הקיצון ומצאו את הביחד. ודאו שכולם לוקחים חלק". הרמטכ"ל לא עודכן על דברי מפקד אוגדה 98, תא"ל גולדפוס יזומן לשיחת הבהרה. מדובר צה"ל נמסר: "הדברים שנאמרו על-ידי הקצין בסוף הצהרתו לא אושרו עם מפקדיו. הקצין יזומן לבירור"

"אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באקוטובר", המשיך תא"ל גולדפוס, "שכל המאמץ והקורבן לא היה לשווא. מדם ליבו של לוחם, אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים, לדחות את הקיצון ולאמץ את הביחד. אנחנו מצאנו אותו בשדה הקרב. מצאנו את הדרך להיות ביחד ולהילחם כתף אל כתף, מצפה שאותו ביחד יימצא במדינה שלנו". עוד אמר: "אנחנו יותר מ-100 ימים בח'אן יונס. יצאנו למלחמה קשה מאוד אחרי שהופתענו".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2413031849' autoplay='0' credit='' desc='נאום התוכחה של תא"ל דן גולדפוס' poster='' kid='1_288qtnk3' duration='735']

על יחיא סינוואר אמר תא"ל גולדפוס: "יש לנו סבלנות. אנחנו עובדים בצורה מאוד מדויקת צעד אחרי צעד להגיע לכל הבכירים של הצד השני. נגיע. סבלנות". לדברי תא"ל גולדפוס, "אנחנו מוכנים לכל משימה - בין אם זה רפיח או מחנות המרכז. אנחנו פועלים יום יום, שעה שעה, ומתכוננים".

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר
מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר | צילום: רויטרס

בנוגע לשאלה אם המשך התמרון הקרקעי מסייע להשיב את החטופים אמר "התמרון מייצר הזדמנויות ולחץ להשיג את ההישג ואנחנו מחויבים להחזיר את החטופים בכל דרך בין אם בעקיפין או במישרין. גם אם הסיכון גדול - ננצל כל הזדמנות להשיב חטופה או חטוף. לא נרפה עד שכולם ישובו הביתה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2403132100' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='תמיכה במערכת הפוליטית בתא"ל גולדפוס' poster='' kid='1_r604t5ci' duration='91']

תמיכה במערכת הפוליטית בדברי גולדפוס: "מפקד ולוחם אמיץ וגיבור"

האלוף במיל' וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, אמר: "נאום חשוב של מפקד אוגדה 98. את גולדפוס קיבלתי כמפקד הפלס"ר בחטיבת הנח"ל. כבר אז היה איש אמיץ וישיר, לוחם ומפקד מעולה. גולדפוס, מצדיע לך". השר בצלאל סמוטריץ' תמך גם הוא בדברים: "תא"ל דן גולדפוס הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך היום יותר מתמיד. כפי שהוא דהר קדימה בלחימה בח'אן יונס, כך הוא דוהר קדימה ומבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים בשטח שדורשים מאיתנו להיות ראויים לגבורה, להקרבה ולביחד של הלוחמים. זה לא הזמן להבהרות ובירורים".

שר הפנים משה ארבל מסר: "אני מחבק ומאמץ אל לבי כל מילה מדבריו של תא"ל דן גולדפוס. מפקד ולוחם אמיץ וגיבור. עלינו להסיר את כל גורמי הפירוד, לסלק המחיצות המבדילות, ולגרש שנאת חינם מתוכנו. נכבד איש את רעהו, נהיה מתונים זה לזה, ורק יחד ננצח". השר ניר ברקת אמר: "מצדיע לתא"ל דן גולדפוס וללוחמי צה״ל שמסכנים את חייהם למען עם ישראל ומצפים בצדק לאחדות בשעת מלחמה. צו השעה הוא אחדות בעם ישראל. יש לנו מספיק אויבים מבחוץ. גם אם גולדפוס לא פעל באופן מושלם, דבריו מדויקים ואני אוהב אותו ומגבה אותו".

ח"כ אלי דלל (הליכוד) תמך בדבריו של תא"ל גולדפוס, ואמר כי הם "יוצאים מדם ליבו ומגרונם של מאות אלפי החיילים והמילואימניקים שכבר חמישה חודשים נלחמים כתף אל כתף. ‏מחבק אותו. ‏מחזק אותו. ‏מציע לכל חבריי הפוליטקאים ולנו כעם להקשיב היטב וליישם".