3 ימים לאחר האסון בחיל האוויר: מסוק קרב ביצע נחיתה לא מתוכננת בשל תקלה

מסוק האפאצ'י נחת באופן יזום בשטח בצפון הארץ בשל תקלה טכנית. צוות טכני הגיע למקום והשיב את המסוק לפעילות. התקלה התרחשה 3 ימים בלבד לאחר התאונה הקטלנית מול חופי חיפה. הקצין שנפצע בהתרסקות, סרן רון בירמן, שוחרר מבית החולים: "אני מעריך הכול"

זמן צפייה: 00:43

מסוק חיל האוויר מדגם שרף (אפאצ'י) נחת אחר הצהריים (חמישי) באופן יזום בשטח פתוח בצפון הארץ בעקבות תקלה טכנית קלה במהלך טיסת אימונים שגרתית. צוות טכני הגיע לנקודה על מנת להחזיר את המסוק לפעילות. התקלה מתרחשת שלושה ימים בלבד לאחר התרסקות מסוק חיל האוויר מול חופי חיפה, שגבתה את חייהם של סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל ז"ל.

מוקדם יותר היום, סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות ביום שני, שוחרר מבית החולים רמב"ם. הוא הודה לצוות הרפואי בבית החולים ואמר: "שלומי טוב וחל שיפור מאוד גדול. אני מעריך הכול".

"המון תודה לבית החולים רמב"ם שטיפל בי במסירות עד אין קץ. לטייסת 193 ולצה"ל שנתנו כל מה שהם יכלו ולכול מדינת ישראל על החיבוק האינסופי שאני מרגיש מכם", אמר הקצין.

Whatsapp Image 2022 01 05 At 1
סרן רון בירמן עם השוטרים שחילצו אותו | צילום: דוברות רמב''ם

אמש אמו, מרינה בירמן, סיפרה כי "רון עבר גיבוש חובלים והתחיל הכשרת חובלים שנמשכת שנתיים ועוד הכשרה. זה מאוד מאתגר ודורש למידה, יכולת והתמדה. הוא הוסמך לפני שבוע וחצי לקצין סיור מסוקים בכיר ועשה שלבים נוספים בהכשרה כולל קורס של חילוץ ממסוק טובע בארה"ב. זה כנראה הכין אותו למצב שהוא נקלע אליו בהתרסקות".

על התחושות לאחר ההתרסקות סיפרה אמו של סרן בירמן: "אני מניחה שהוא הרגיש ושאל את עצמו אם אלה הרגעים האחרונים שלו אבל הוא פעל כפי שהכשירו אותו. אחרי שהוא צף על פני המים הוא היה בטוח שחבריו היו בחוץ ולא מצא אותם ואז הוא ניסה כמה פעמים לחלץ אותם ולצערנו זה לא צלח ומוסרים את אהבתנו למשפחות ההרוגים".